När började ni känna fostret?
I vilken vecka började ni känna fosterrörelser i eran första graviditet?
I vilken vecka började ni känna fosterrörelser i eran första graviditet?
Oj, den här tråden startades i maj :/
Jag kände väl relativt sent, v23-24. Kanske någon enstaka gång innan det, men då var jag väldigt osäker, och det kan lika gärna ha varit tarmrörelser.
Men nu (v28) känner jag massor! Helt otroligt hur fort det går, från att undra om jag har den lataste bebisen någonsin till ständig aktivitet. :)
Vecka 16 och från vecka 20 har jag känt varje dag
Jag blev flyttad ett par dagar så egentligen så kände jag i v.17 säkert än i v.18 som jag sa förut. Men kände ju fladder då i v.15 :)
Tredje barnet i magen kände jag som fiskfladder runt vecka 18. Först i vecka 22 var det små buffar. Då har jag moderkakan i framvägg, därför känns det så sent.
De andra två har moderkakan legat bak och då har jag känt bebisen fladdra runt vecka 15-16. Buffar säkert runt v 19.
Rörelser i magen tidigt som man tror är bebisen kan ju ofta vara just tarmarna som jobbar, de blir ju som bekant lite slöare av hormoner och kan bullra på lite mer när man mer eller mindre lider av förstoppning. Bara en tanke.
nä men de är andragraviditeten för mig o är redan stor så de kanske e två då:P
Första barnen ( tvillingar) sent jag tror att det var i v20 och nu andra gången med ett barn v14. Men nu vet jag hur det känns.