• Anonym (ledsen)

vårdnadstvist stora samarbetssvårigheter söker andra i samma sits

Hej på er alla

Jag har ett väldigt ungt barn och tragiskt nog sitter vi redan i en sån här sits.

Jag hoppas på att kunna hitta stöd av andra i samma sits eller av personer som gått igenom en vårdnadstvist eller har erfarenhet på annat vis.

Jag har stämt Pappan på ensam vårdnad pga extremt stora samarbetssvårigheter Jag har dock låtit umgänge med kontaktperson fortsätta under tiden,,
    Vi har gått på täta möten hos familjerätten sen början på november.
    Han har helt orimliga krav på umgänge och växelvis boende.

Han har anmält mig till soc, spelar in samtal med mig utan min vetskap, fotar när han får komma hem till mig för att träffa sitt barn. Han kallar mig otroligt fula saker. Anklagar mig för att ljuga när barnet e sjukt, Har inte haft någon förståelse för att en bebis sover mycket och lite oregelbundet vilket gör det svårt att matcha in umgänge med en pigg glad bebis varje gång. Han anklagar familjerätten för att ta mitt parti pga att dom inte håller med honom i många av hans förslag osv osv detta har bla lett till att jag inte vill tala med honom i telefon längre av ren princip och han är inte längre välkommen till mitt hem.
    Vi har nu kontaktperson som är med pappan på umgänget med barnet.

Han använder föräldradagar godkännande för dagisplats och passpåskrivningar som utpressningsmaterial gentemot mig.

Jag   har hela tiden försökt samarbeta ang umgänget.  Och vill att dom ska ha umgänge. Ändå vänder han allt imot mig.
    Han har nu sist brutit ett avtal skrivet hos familjerätten detta var droppen som fick bägaren att rinna över och fick mig att ta steget att gå vidare för vårt barns bästa.
    Hans senaste umgängesförslag var 9-16 2-3 dagar i veckan utan kontaktpersonen och utan någon upptrappning utan från 0 till detta förslag. Jag sa givetvis nej. Vårt barn är 10.5månader gammalt. Jag har hela tiden sagt att en långsam upptrappning är det bästa och familjerätten håller med. 
    Ja det är så mycket med allt detta och det tar så mycket energi jag vet att denna tid kommer vara tung tills det är över men jag hoppas verkligen det blir värt det i slutändan. 
    Hoppas det finns fler där  ute kanske kan vi stötta varandra i detta...
    kram på er  

• Svar på tråden vårdnadstvist stora samarbetssvårigheter söker andra i samma sits
  • Skyisfallin

Hej känner med dig. Usch vad hemskt :( hoppas lillen din mår bättre nu o håller tummarna! Vi har en väldigt komplicerad tvist, en pappa som inte träffat sin dotter. Träffat 10ggr på 1år (hon är nu 1år) o som nu vill att hon skall vara hos honom en hel helg när hon inte känner honom alls. Ja precis det är förkortning på advokatens namn. Skicka gärna meddelande till mig ang advokaten så ifall det är hon så slipper jag få en dålig advokat. Har redan tillräckligt jobbigt nu o vill helst slippa det :( vore jätte tacksam! Kram

• Anonym (Mamma)

Ligger i stor tvist om barnen. Själv har jag accepterat att vi kommer få dela tiden med barnen som skilda men pappan krigar å det fulaste. Jag är också nyfiken på andras berättelser om hur deras tvist gått. I domar läser jag mig till vad som avgör för enskild vårdnad dvs hur mkt samarbetsproblem krävs för att upplösa gv mm. Jag ör ok med gv men han strider om ev och hittar på allt som går för att försöka vinna.

Ni som har domar, egna eller hämtade från tr, berätta gärna! Precis som ts är jag inte ute efter statistiken utan mer vad domar grundats på.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (ledsen) skrev 2012-05-03 22:03:44 följande:
    Hej på er alla

Jag har ett väldigt ungt barn och tragiskt nog sitter vi redan i en sån här sits.

Jag hoppas på att kunna hitta stöd av andra i samma sits eller av personer som gått igenom en vårdnadstvist eller har erfarenhet på annat vis.

Jag har stämt Pappan på ensam vårdnad pga extremt stora samarbetssvårigheter Jag har dock låtit umgänge med kontaktperson fortsätta under tiden,,
    Vi har gått på täta möten hos familjerätten sen början på november.
    Han har helt orimliga krav på umgänge och växelvis boende.

Han har anmält mig till soc, spelar in samtal med mig utan min vetskap, fotar när han får komma hem till mig för att träffa sitt barn. Han kallar mig otroligt fula saker. Anklagar mig för att ljuga när barnet e sjukt, Har inte haft någon förståelse för att en bebis sover mycket och lite oregelbundet vilket gör det svårt att matcha in umgänge med en pigg glad bebis varje gång. Han anklagar familjerätten för att ta mitt parti pga att dom inte håller med honom i många av hans förslag osv osv detta har bla lett till att jag inte vill tala med honom i telefon längre av ren princip och han är inte längre välkommen till mitt hem.
    Vi har nu kontaktperson som är med pappan på umgänget med barnet.

Han använder föräldradagar godkännande för dagisplats och passpåskrivningar som utpressningsmaterial gentemot mig.

Jag   har hela tiden försökt samarbeta ang umgänget.  Och vill att dom ska ha umgänge. Ändå vänder han allt imot mig.
    Han har nu sist brutit ett avtal skrivet hos familjerätten detta var droppen som fick bägaren att rinna över och fick mig att ta steget att gå vidare för vårt barns bästa.
    Hans senaste umgängesförslag var 9-16 2-3 dagar i veckan utan kontaktpersonen och utan någon upptrappning utan från 0 till detta förslag. Jag sa givetvis nej. Vårt barn är 10.5månader gammalt. Jag har hela tiden sagt att en långsam upptrappning är det bästa och familjerätten håller med. 
    Ja det är så mycket med allt detta och det tar så mycket energi jag vet att denna tid kommer vara tung tills det är över men jag hoppas verkligen det blir värt det i slutändan. 
    Hoppas det finns fler där  ute kanske kan vi stötta varandra i detta...
    kram på er  

Jag har STORA samarbetssvårigheter med pappan. Har gör ALLT för att motarbeta mig. Men vill inte ta upp allt här så alla ser. Bara att det är så jobbigt
  • Anonym
    Anonym (Mamma) skrev 2012-12-07 08:45:44 följande:
    Jag har STORA samarbetssvårigheter med pappan. Har gör ALLT för att motarbeta mig. Men vill inte ta upp allt här så alla ser. Bara att det är så jobbigt
    Fy vad jobbigt. Ligger i tvist med pappan till mina barn så jag förstår hur det är.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2012-12-07 08:48:42 följande:
    Fy vad jobbigt. Ligger i tvist med pappan till mina barn så jag förstår hur det är.

Ja han har stödperson med hela tiden men det konstiga är att mitt barn får feber nätan varje gång de har träffats.
  • Anonym
    Anonym (Mamma) skrev 2012-12-07 08:50:10 följande:

Ja han har stödperson med hela tiden men det konstiga är att mitt barn får feber nätan varje gång de har träffats.
    Vad jobbigt. Har du provat att ta barnet till vårdcentralen efter umgänge för att få på papper att barnet verkligen får feber av det?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2012-12-07 08:53:57 följande:
    Vad jobbigt. Har du provat att ta barnet till vårdcentralen efter umgänge för att få på papper att barnet verkligen får feber av det?

Hjälper ju inte. De lyssnar inte på en. Jag tror det är stressfeber. Och familjerätten är helt på hans sida. O det är mitt fel att de ha ingen bra relation. Pappan o barnet. När det är han som ha bråkat o hotat mig o ta henne ifrån mig. INGEN som lyssnar.
  • Anonym
    Anonym (Mamma) skrev 2012-12-07 08:55:35 följande:

Hjälper ju inte. De lyssnar inte på en. Jag tror det är stressfeber. Och familjerätten är helt på hans sida. O det är mitt fel att de ha ingen bra relation. Pappan o barnet. När det är han som ha bråkat o hotat mig o ta henne ifrån mig. INGEN som lyssnar.
    Lyssnar inte vårdcentralen? Se till att de tempar och för in det i journalen så kan du lämna in det som bevisning sen när ni ska till huvudförhandling.
  • Carrosweet
    Anonym skrev 2012-12-07 09:00:19 följande:
    Lyssnar inte vårdcentralen? Se till att de tempar och för in det i journalen så kan du lämna in det som bevisning sen när ni ska till huvudförhandling.

Har du mail? Vill inte ta allt här för de finns folks som kollar en
  • Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2012-12-07 09:00:19 följande:

Inte?
  • Anonym
    Carrosweet skrev 2012-12-07 09:05:26 följande:

Har du mail? Vill inte ta allt här för de finns folks som kollar en
    Måste försöka fixa en extramail då. :)
  • Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2012-12-07 09:28:57 följande:
    Måste försöka fixa en extramail då. :)

Menar här på familjeliv vill inte ta o låta ALLA se vad vi pratar om
  • Anonym
    Anonym (Mamma) skrev 2012-12-07 09:30:12 följande:

Menar här på familjeliv vill inte ta o låta ALLA se vad vi pratar om
    Ja men då måste jag visa mitt nick här och det vill jag inte.  :(

• Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2012-12-07 09:31:21 följande:

Okey.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Mamma) skrev 2012-12-07 09:32:04 följande:

Okey.

Förstår dig. Men eftersom jag vågar knappt lita på nån. Eftersom det ha hänt mycket i mitt liv. Så därför ville jag se vem jag pratar med.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2012-12-07 09:31:21 följande:

• liv

Sluta amma för att han ska få umgänge?? Dumheter..

Anonym skrev 2012-05-05 10:11:56 följande:
    Ammar ts den 10.5 månader gamla bebisen så är det kanske dags att börja försöka ersätta lunchen och mellis med mat så umgänge med pappa blir möjligt och så att barnet får den näring barnet behöver.

Jag ser fram emot att ts ska besvara din fråga.

Svar på tråden vårdnadstvist stora samarbetssvårigheter söker andra i samma sits