• elsaanna

Enkät till kandidatuppsats, tar endast 3 min !

Hej på er! :)

Skulle bli tacksam om just Du kunde ta dig tid att svara på en enkät om sociala medier och dess påverkan på turismindustrin. Det är anonymt och tar max 3-4 min! Enkäten används som underlag till kandidatuppsats inom turismvetenskap på Karlstads universitet. Tack på förhand! :)

Klicka på denna länk : 

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dE5LZ2FJV1RBR1YxUnhTODcwQkhIMlE6MQ 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-06 16:44
    Har nu fått enormt många svar så länken till enkäten är nedstängd. TACK ALLA SOM SVARAT ! :)

• Svar på tråden Enkät till kandidatuppsats, tar endast 3 min !
  • Helpful

Hade gärna svarat om inte dom första frågorna hade varit så personliga. Ingen har att göra med hur gammal jag är vad jag tjänar osv. Hade ni bytt ut ålder och pengar mot strumpstorlek eller skostorlek = inga problem. Men detta var för personligt.:P:/

(Det är lite tragikomiskt i detta landet: frågorna börjar ALDRIG med saker så som: "Vad har du för själ", "Hur ser ditt inre ut" osv. utan allt man frågar efter är "hur mycket tjänar du" och andra liknande frågor.:/). 

Inget för mig.
  • elsaanna

Tack ni som svarat! :) 
    Har ni några övriga kommenterar om enkäten eller ämnet är det fritt fram att skriva dom här eller privat! :)

Och tack "Helpful" för att du tog dig tid att titta på frågorna :) Jag förstår hur du menar, frågorna är personliga och jag har förståelse för att alla inte vill uppge sådana uppgifter. 

• katalysator
    Helpful skrev 2012-05-04 10:19:25 följande:
    (Det är lite tragikomiskt i detta landet: frågorna börjar ALDRIG med saker så som: "Vad har du för själ", "Hur ser ditt inre ut" osv. utan allt man frågar efter är "hur mycket tjänar du" och andra liknande frågor.:/). 
    Det är nog en fråga om forskningstradition snarare än något annat. Att kunna studera skillnader i människors resvanor beroende på deras inkomst är av hävd mer relevant vetenskap än att kunna dra paralleller mellan resvanor och hur människor ser på sin själ.
  • Helpful
    elsaanna skrev 2012-05-04 11:39:58 följande:
    Tack ni som svarat! :) 
    Har ni några övriga kommenterar om enkäten eller ämnet är det fritt fram att skriva dom här eller privat! :)

Och tack "Helpful" för att du tog dig tid att titta på frågorna :) Jag förstår hur du menar, frågorna är personliga och jag har förståelse för att alla inte vill uppge sådana uppgifter. 
    Tack själv för din förståelse. (FL saknar ju inte folk som inte "kommer vilja svara" så nog tror jag du kommer få BRA med underlag). Det som är så BRA :D med internet är ju att man kan göra forskningar likt dessa till en större massa. Förr fick man alltid göra allt manuellt.:P 

LYCKA TILL  med utbildningen!<3
    katalysator skrev 2012-05-04 12:52:19 följande:
    Det är nog en fråga om forskningstradition snarare än något annat. Att kunna studera skillnader i människors resvanor beroende på deras inkomst är av hävd mer relevant vetenskap än att kunna dra paralleller mellan resvanor och hur människor ser på sin själ.
    Absolut håller med om trad. men erkänn att vi hade haft ett mjukare socialt klimat om man frågade om dylika saker som jag föreslog istället för de tidigare värdsliga diton nämnda?
  • Velouria

Det är väl klart att jag svarar. Lycka till!

Life's a piece of shit, when you look at it...
Svar på tråden Enkät till kandidatuppsats, tar endast 3 min !