• Kenzie

Vår dotter är en månad och vi vet fortfarande inte vad hon ska heta. Hjälp!

Den här lilla damen är fortfarande namnlös och nu är det verkligen hög tid att hon får ett namn. Men vi lyckas inte enas och nu skulle jag verkligen uppskatta lite namnförslag.

Irma eller Hedvig är de namn som varit mest aktuella. Vi lottade t.o.m bland våra tre favoritnamn och hon fick heta Irma under ett par dagar men sambon har svårt att vänja sig och tycker inte riktigt att hon passar i det namnet. Hans favorit är Hedvig och det gillar jag med men där är det istället jag som inte riktigt tycker att hon passar i det.

Vi gillar lite äldre namn, de får gärna fungera internationellt också. Andra namn som vi haft på listan är Ruth, Ester, Selma, Liv och Livia. Hade jag fått välja helt själv hade hon hetat Liv men då tycker sambon att det kraxar olyckskorpar om man väljer ett namn med en sån tydlig innebörd. *suck*

Så snälla hjääälp oss vad tycker ni att hon ser ut att heta?
    Theodor 060329 Iris 090429 Bebis 120326
  • Svar på tråden Vår dotter är en månad och vi vet fortfarande inte vad hon ska heta. Hjälp!
  • c89

Känner "E" när jag ser henne. Ester eller Elvira tror jag skulle passa fint :)

• Uffesson

Jag tycker att hon ser ut som en Livia!

• Rosenöga
    Betty Ballbreaker skrev 2012-05-06 07:28:35 följande:
    Jag tycker hon ser ut som en liten Lovis!

Iris och Lovis var fina namn tillsammans.
  • Rosenöga

Jag känner några Livia. Men jag gillar Olivia mer. Tycker Livia låter som ett försäkringsbolag. Men Liv är väl också ett försäkringsbolag...eller. Men det namnet gillar jag.

Elvina är fint också och lite ovanligt. 

• Kenzie

Tack för superbra namnförslag, jag har fått flera nya som jag skrivit upp på listan inför nästa barn

Vår lillskrot kommer att få heta Livia Hedvig Elisabeth med Livia som tilltalsnamn. Det känns äntligen rätt efter många veckors huvudbry

Theodor 060329 Iris 090429 Bebis BF 120329
  • MammaHela
    Kenzie skrev 2012-05-09 09:32:59 följande:
    Tack för superbra namnförslag, jag har fått flera nya som jag skrivit upp på listan inför nästa barn

Vår lillskrot kommer att få heta Livia Hedvig Elisabeth med Livia som tilltalsnamn. Det känns äntligen rätt efter många veckors huvudbry
    ohh nästan mitt förslag.. Jag sa Liv och Hedvig =)
Svar på tråden Vår dotter är en månad och vi vet fortfarande inte vad hon ska heta. Hjälp!