Ett ifrågasättande av denna kategori
Jag vet att det är vanligt att på forum ha en underkategori av det här slaget. Men jag ifrågasätter det. Jag är själv bisexuell, och för mig blir det här väldigt märkligt. Är alla andra kategorier inom Sex & Samlevnad underförstått då endast för straighta?
Många frågor som tas upp här, skulle passa bättre någon annanstans. Exempelvis i Sex & Sånt, Relationsproblem, Etik, Genus etc. Bara för att minst en person i sammanhanget inte är hetero och cis, innebär det inte att ämnena här samsas på ett vettigt sätt. Om någon är otrogen spelar det ju ingen roll vilket kön personerna inblandade hade, eller hur? Sexfantasier har en ganska självklar plats inom Sex & Sånt, och frågor om HIV inom könssjukdomar. Och frågor om HBT-personers rättigheter borde nog få plats inom Samhälle.
Dessutom har inte trans-frågor nödvändigtvis med sex och samlevnad att göra. Transsexualism är inte en sexuell läggning, utan en könsidentitet. Den enda anledningen till varför man brukar gruppera dessa är politisk, men egentligen har de inte mycket med varandra att göra. En transperson kan ju mycket väl vara straight.
Så vad är tanken med denna kategori? För det känns då onekligen som om resten av Sex & Samlevnad (eller för den delen, känsliga rummet), är bokad för heterosexuella och vi andra får det här stället lite på nåder?
Och andra sexuella läggningar/preferenser då? Ska det finnas ett parafili-forum också?