• BumbleBee88

Utlandsresa. Vilken barnvagn till två småpojkar rekommenderas?

Våra killar är 3 resp. 1 år när vi skall utomlands i augusti månad. Funderar på att ha med en varsin paraplysulky till dem, men är splittrad på vad för sulky eller om folk rest med en smart "tvillingsulky". vad rekommenderar ni! ? Glad

• Svar på tråden Utlandsresa. Vilken barnvagn till två småpojkar rekommenderas?
  • katalysator

Vart ska ni och vad planerar ni att göra? Jag tänker att det är lite skillnad om ni bara ska promenera mellan hotellet och stranden, och låta yngsta barnet sova i vagnen, mot om det är en storstadssemester och ni vill spatsera runt på museer hela dagarna Skrattande

• Persemona

Vi hade vagn med ståbräda till 1 och 3 åring. Fungerade utmärkt. Det är ju egentligen inte så mycket besvärligare med en vanlig vagn istället för en paraplysulky. Man kan ju köpa en begagnad om är orolig att den skall gå sönder. Enda problemet vi hade var på kvällen när båda blev trötta och ville ligga i vagnen. 3 åringen ville inte sova middag, vilket han hade behövt under resan då det händer så mycket och senare kvällar. Vi bar 1 åringen hem och 3 åringen sov i vagnen.

• BumbleBee88
    katalysator skrev 2012-05-05 17:58:52 följande:
    Vart ska ni och vad planerar ni att göra? Jag tänker att det är lite skillnad om ni bara ska promenera mellan hotellet och stranden, och låta yngsta barnet sova i vagnen, mot om det är en storstadssemester och ni vill spatsera runt på museer hela dagarna Skrattande
    Vi ska till turkiet. Kommer vara borta upp till 3 veckor och resa runt till lite olika städer. Kommer både vara sol och bad ställen men också storstad och by!
  • BumbleBee88
    Persemona skrev 2012-05-05 18:06:53 följande:
    Vi hade vagn med ståbräda till 1 och 3 åring. Fungerade utmärkt. Det är ju egentligen inte så mycket besvärligare med en vanlig vagn istället för en paraplysulky. Man kan ju köpa en begagnad om är orolig att den skall gå sönder. Enda problemet vi hade var på kvällen när båda blev trötta och ville ligga i vagnen. 3 åringen ville inte sova middag, vilket han hade behövt under resan då det händer så mycket och senare kvällar. Vi bar 1 åringen hem och 3 åringen sov i vagnen.
    Stå bräda fungerar inte för oss då vår treåring är lite för busig av sig ;) Han skulle tycka det var kul första stunden sen skulle han vägra!

Jag vill nog att båda skall kunna vila/sova om och när dem vill :)

men tack för inlägget :D
  • principessan

Kolla blocket. Jag hade köpt 2 vagnar. Med viloläge eller liggläge och suflett! Så de kan somna i dem och skydd mot sol.

• Zenobia

Vi ska utomlands i augusti och håller på och bollar det här med vagnar men nu lutar det att vi tar med våra carena vagnar. Vi har en carena sulky easy som den yngsta kommer sitta i och han är 11 månader då och sen har vi en carena lieback lux som 2 1/2 åringen kommer få åka i. Visserligen otympligt  att resa med 2 vagnar men dom ger den komforten som behövs så det får bli så.

• Zenobia

Carena Easy har vi haft utomlands förut och det när dottern var runt 7 månader och det var en bra vagn att sova i  och hon satt bra i den.

• BumbleBee88
    Zenobia skrev 2012-05-05 22:53:34 följande:
    Vi ska utomlands i augusti och håller på och bollar det här med vagnar men nu lutar det att vi tar med våra carena vagnar. Vi har en carena sulky easy som den yngsta kommer sitta i och han är 11 månader då och sen har vi en carena lieback lux som 2 1/2 åringen kommer få åka i. Visserligen otympligt  att resa med 2 vagnar men dom ger den komforten som behövs så det får bli så.
    Jag var iväg idag och kikade på lite vagnar. Kollade modell och pris. Känner lite mer för syskonsulky nu. Liggläge och suffletter, viks ihop som en vanlig sulky så den blir smidig när man skall på buss eller packa ner inför flyg. Nu blir det bara att vara uppdaterad på blocket under sommaren Skrattande I värsta fall köper vi en strax innan resan, dem ligger ju strax under 2000.-, så inte så värst dyrt! Tack för era svar!

Har ni något annat tips inför resa med två småbarn får ni gärna skriva dem också!
  • Zenobia
    BumbleBee88 skrev 2012-05-06 18:47:01 följande:
    Jag var iväg idag och kikade på lite vagnar. Kollade modell och pris. Känner lite mer för syskonsulky nu. Liggläge och suffletter, viks ihop som en vanlig sulky så den blir smidig när man skall på buss eller packa ner inför flyg. Nu blir det bara att vara uppdaterad på blocket under sommaren Skrattande I värsta fall köper vi en strax innan resan, dem ligger ju strax under 2000.-, så inte så värst dyrt! Tack för era svar!

Har ni något annat tips inför resa med två småbarn får ni gärna skriva dem också!
    Ja det verkar smart med syskonsulky men ja tror min sambo blir tokig om jag skulle börja prata om en till vagn då det finns redan 4 här hemma+ en cykelkärra som blir till vagn också haha.
    Hoppas du finner en på blocket.

Kommer ja på tips så kan ja plita ner det senare är lite slut i huvudet ikväll
  • Dan Syndrom

Tänk bara på att det antagligen inte kommer se ut som i Sverige där allt är handikapp och barnvagns-anpassat. Vi var i Frankrike och hade då en brio sittvagn med oss vilket var jättejobbigt för man fick bära den i trappor och  liknande. De som hade tvilling/syskon-vagnar hade sådana där ett barn satt framför det andra. 

I Turkiet kommer jag inte ihåg hur trottoarer och liknande såg ut men jag kan tänka mig att det är svårt att ta sig fram med en bred vagn.. Jag skulle nog ta en enkelvagn som går att fälla och sova i och en paraplysulky (minsta varianten) typ Quinny Zapp..

Välkommen in på kaffe likör och psykofarm-kaka! --> www.dan-syndrom.se
  • wao

Jag tror på tvillingsulky, det är jätteskönt att inte båda vuxna behöver köra vagn hela tiden. Vi har rest mycket med trillingar, sedan de var ett år, och har haft en stor vagn med oss. Det har varit värt lite tunga och krångliga lösningar ibland för att kunna ha det bekvämt när alla vill sova. En kan dra dem, den andra kan gå med ett barn om barnet vill, och slippa ha en vagn också. Man kan hjälpas åt om det är trappor eller höga kanter. Skönt att ha en vuxen med händerna fria när man är på resa.

Så jag röstar på tvillingsulky!

Lycka till och ha en bra resa!
    Annica

Svar på tråden Utlandsresa. Vilken barnvagn till två småpojkar rekommenderas?