• elinp88

När och hur kändes första rörelsen från bebisen i magen?

Jag är inne i v 19 nu, och har ibland fått för mig att jag känt något, svagt!! Ibland kanske tarmrörelser, men även ibland längre ner i magen så att säga... Dock är det så svårt att avgöra tycker jag, just nu... Blir som små, svaga bubbel och ev lätta tryck från insidan så att säga...

Föresten, när jag ändå har er här :P

Ni som har börjat känna så mycket, så att även pappan kunnat känna rörelser utanpå magen, när var det på ett ungefär??

(Ps, jag har lite roligt åt en sak med mig själv föresten. När jag ligger vänd åt höger i sängen, händer det lätt att jag mår illa. Vid dessa tillfällen räcker det med att jag vänder mig till vänster, så upphör det. Peppar peppar så har jag sluppit än så länge att ha en jobbig graviditet med mycket illamående, har inte ens kräkts något! Någon som känner igen det där med att ligga åt ena sidan och må illa, men inte åt andra?)

• Svar på tråden När och hur kändes första rörelsen från bebisen i magen?
  • Venne

Så började det för mig med runt vecka 18. Som bubbel eller att någon lätt petade på mig på insidan, långt ned i magen. Sedan blev den känslan mer och mer påtaglig efterhand tills det började kännas riktiga sparkar. Ungefär runt vecka 22 har jag för mig att pappan kunde känna det.

• älskarminfamilj

Jag är i vecka 19+3 nu och började känna rörelser för några dagar sen. Känns som små buffar från insidan :)
    Första gånger jag kände så var det väldigt lågt ner, ungefär vid troskanten.
    Men nu idag har jag känt även högre upp på magen :)

Längtar tills pappan och storasyster oxå kan känna :)

• Esco

Omkring vecka 18 - 19 kände jag första sparkarna. Känns som ryckningar i ögonbrynet ungefär, fast i magen då Glad

Min sambo kände nog sparkarna omkring vecka 22 - 23.

• Plly

Började känna nu i v 17-8 (andra barnet) som att nån petar på en från insidan av limodern... Utanpå kommer nog inte kännas förrän runt vecka 22-23 gissar jag...

• Issi

Kände rörelser första gången i v 17 men då var det utanpå och om jag tryckte handen mot magen ordentligt, mycket vilja med andra ord : ) Kände inget inne i magen då. Små rörelser inifrån kände jag från v 18-19 och mer regelrätta "sparkar" kom i vecka 21-22. Sambon kände utanpå först i v 22-23.

• angelikaa

Jag kände dom första rörelserna omkring i v.14-15, ganska tidigt å inte så jättetydligt.. de va som bubbel i magen. Min sambo låg å lyssnade på magen å fick sej en liten puff mot örat nu i v.18 Glad Jag känner bebisen där inne mer tydligt nu.

Vincent 100824 - Bebis Oktober 2012 <3
  • angelikaa
    angelikaa skrev 2012-05-06 13:46:50 följande:
    Jag kände dom första rörelserna omkring i v.14-15, ganska tidigt å inte så jättetydligt.. de va som bubbel i magen. Min sambo låg å lyssnade på magen å fick sej en liten puff mot örat nu i v.18 Glad Jag känner bebisen där inne mer tydligt nu.
    Andra barnet för mej föresten..
    Vincent 100824 - Bebis Oktober 2012 <3
  • Amanda 430

Förra gången, då var det dock två, så började jag nog känna i v. 18. Pappan i v 20.

Kändes som en fisk som sprattlar till i magen ;)

• Fröfröken

Hej! jag går in i v 14 imorn o tycker redan nu att jag känner bubbel långt ner en bit under naveln :) andra grav för mig! första kände jag i v 19 tydligt, hade säkert känt innan men inte förstått vad det var, mysigt är det iaf!

• angelikaa
    Fröfröken skrev 2012-05-07 21:05:59 följande:
    Hej! jag går in i v 14 imorn o tycker redan nu att jag känner bubbel långt ner en bit under naveln :) andra grav för mig! första kände jag i v 19 tydligt, hade säkert känt innan men inte förstått vad det var, mysigt är det iaf!
    Jag började också känna där i kring den veckan :) Va först lite osäker men ju längre jag gick in i graviditeten desto mer övertygad blev jag att de va bebisen jag kände :) Så mysigt de är!
    Vincent 100824 - bebis Oktober 2012 <3
  • elinp88

Efter att ha läst era upplevelser och så, blir det nog mer och mer tydligt nu att det faktiskt kan vara liten!

• Hannisen 82

Jag kände första buffarna som poppande popcorn i V 17.. Sen tog det ett tag innan de verkliga kickarna satte in och sambon kände dom i V 21 =)

• FrancesBean
    Hannisen 82 skrev 2012-05-07 22:04:38 följande:
    Jag kände första buffarna som poppande popcorn i V 17.. Sen tog det ett tag innan de verkliga kickarna satte in och sambon kände dom i V 21 =)
    Det är något liknande jag känner ibland nedanför naveln, typ :) Är i v. 17. Spännande !
  • Majaplutt

Jag kände första i vecka 16, ovanligt tidigt. Pappan kunde sen känna i vecka 18-19.

• Angelicahl

I början kände jag picknickar på sidan av magen i vecka 16-17. Men var alltid osäker om de var barnet eller något annat som kändes.

Men nu i vecka 20-21 har jag känt tydliga sparkar nedåt. Han ligger gärna med huvudet uppåt och sparkar nedåt.

Har moderkakan i framvägg och de kan göra att man känner sparkar eller rörelser senare.

Svar på tråden När och hur kändes första rörelsen från bebisen i magen?