• stranden72

Någon som vet nåt om barnvagnen crescent Trike?

Har köpt en Britax b-smart 3 till min son. Har nu använt vagnen i 3 månader men den är så dålig att jag måste köpa en ny. Vill ha en med rörliga hjul och vändbar sittdel. Våran nuvarande vagn är totalt stum! Ingen fjädring alls. Minsta lilla sten känns i hela vagnen.
    Har nu hittat en 3-hjuling med lufthjul och vändbar sittdel. En Crescent Trike! Men den är helt ny så jag har inte hittat några recentioner alls. Så till min fråga..Är det nån som vet något om den vagnen? Bra och dåligt? Har inte råd att göra om samma misstag igen.

• Svar på tråden Någon som vet nåt om barnvagnen crescent Trike?
  • stranden72

Hejsan!

Jodå, jag har kvar min Crescent Trike, och är faktiskt nöjd med den. Framhjulet har krånglat mycket. Har fått ett nytt, med ett nytt fäste. Men det ser likadant ut.

De har helt enkelt blivit nåt galet vid tillverkningen tror jag. Och blir så irriterad på både Crescent och företaget jag köpte min vagn från. De vägrar erkänna att det är fel på vagnen, och skyller både på det ena och det andra.

Men faktum är att vi smörjde framhjulet här hemma och sen dess har vagnen gått bra. Jag fick ju givetvis lämna tillbaka vagnen, men även om den krånglat så har jag varit så pass nöjd med vagnen att jag velat ha den kvar.

Den har allt som jag letat efter hos en vagn. Tre hjul, lufthjul, och vändbar sittdel!   

En sak till som jag stör mig på dock, är bromsen. Den sitter så hårt att man inte orkar lossa den med foten, utan måste böja sig ner och ta i med handen. Men jag har knappt använt min broms nåt.

• veronika89

hejsan tänkte kolla om du haft något problem när du skall fälla ihop vagnen?

• Camillabengt

Jag och min sambo var nästan hel inställda på att köpa den vagnen men sen när vi var i butiken och skulle testa den så kändes det som att den skulle ramla ihop vilken sekund som helst. Väldigt ginglig och sittdelen verkade inte heller sitta riktigt fast utan "vaggade" .

Ni har inte upplevt samma med era vagnar då ni verkar nöjda? Eller var det bara ett väldigt dåligt ex i butik?

• Ninna84

Hej!

Jag funderar på att skaffa en Crescent Trike, men hur upplever ni att den är att köra på grusvägar? mkt snö? Om ni har testat de?

Vi bor på landet så de är i stort sett bara grusvägar här :p

Men ja föll direkt på vagnen när jag såg den på bild vet dock inte hur den ser ut på riktigt!

/ Ninna!        

• Jensan80

Hej!

Har också funderat på den här vagnen, men har inte hittat någon affär som har den hemma. Vill ju gärna provköra innan man bestämmer sig ;) 
    Jag undrar om någon vet om man kan ha ståbräda på vagnen?

/Jenny    

• L Maria

Undrar om det är någon mer som provat crescent trike då den står på vår lista över tänkbara vagnar?

• Lirpa09

Denna vagnen är jag extremt sugen på att prova... Har den inte i butik nära mig.
    Någon som har den och kan skriva alla för och nackdelar? :)

• 2 prinsar 1 prinsessa

Här har ni en TRIKE ägare!
    Köpte den i början av juni. i början upplevde jag framhjulet trögt men det släppte efter ett par promenader upplevde även bromsen hård å tung men även det släppte!
    Efter ca en månad började vagnen gnissla nått otroligt i chassit va inne med den i butiken där vi köpte men dom fick inte ordning på den så den skickades till crescent dom smörjde den och vi fick tillbaka, efter 5 veckor börja den gnissla lika mycket igen så tillbaka till crescent igen. Det är nu två veckor sedan vi lämnade in den och fortfarande inte hört nått.
    Fick som tur va låna ett trike chassi av butiken så jag behöver inte gå runt med nån annan läbbig vagn utan kan ändå köra trike nu.Men detta chassi jag lånat gnisslar lika mycket :0/ 

☆ pojke ☆ pojke ☆ flicka ☆
  • Maddev

Ni med krångliga framhjul! Har ni smörjt? Det hade inte vi med våran och hann bli skapligt irriterad men så visade det ju sig att vi bara skulle smörjt från  början haha. Köper ni dessutom på nätet är det inte så stor chans att det är gjort eftersom det kan förstöra tygerna så det är väl mest om man köper vagn i butik. Så testa smörj! Butiken där vi köpte vagnen sa att man även ska fortsätta göra det regelbundet eftersom det torkar ut med tiden. Lycka till! Vi älskar vår Trike och har tänkt köpa till ny liggdel sen bara när det är dags för fler barn. De nya färgerna är väldigt häftiga....

• Elvis Mamma

Har haft en Trike men har reklamerat den på grund av gnisslande chassi och ett krånglade framhjul. Skulle inte rekommendera den vagn! Vi köpte vår precis när den kommit ut på marknaden men nu ett halvår senare så har jag läst om så många som haft samma problem som vi hade så ja något galet i tillverkning helt klart!

• Elvis Mamma

Vi smörjde vår vagn varje vecka i ett halvår utan förbättring, fick nytt framhjul med nytt fäste, ingen förbättring då heller och efter att chassit började gnissla helt otroligt mycket så fick vi till slut reklamera vagnen och vi valde då en vagn av annat märke. Aldrig Crescent igen säger jag!

• Mimosa01

Köpte precis en Cresent Trike p.g.a att jag behövde en sittvagn och en vagn som är
    lätt att fälla ihop. Om man vänder sittdelen ifrån mig behöver jag inte ens ta bort
    den för att fälla ihop vagnen jättesmidigt. Ena nackdelen som jag märkt är att framhjulen
    låser sig i vissa lägen men ska prova smörja in den med något fett. Men har fått en känsla
    av att den kan välta, är alla trehjulingar såhär? Var först inne på en bj elite men det går inte vända
    sittdelen mot mig..

• Funderingar01
    Elvis Mamma skrev 2013-09-06 17:37:30 följande:
    Vi smörjde vår vagn varje vecka i ett halvår utan förbättring, fick nytt framhjul med nytt fäste, ingen förbättring då heller och efter att chassit började gnissla helt otroligt mycket så fick vi till slut reklamera vagnen och vi valde då en vagn av annat märke. Aldrig Crescent igen säger jag!

Vilken köpte ni då?
  • Funderingar01
    Elvis Mamma skrev 2013-12-28 12:24:48 följande:
    Vi köpte en Brio Smile och är mycket nöjda!

Intressant, precis den vagn jag börjar bli intresserad av. Jag har startat en tråd om vilken vagn som passar mina kriterier. Du får gärna skriva mer om den där om du orkar . Ts: Förlåt att jag kapar tråden lite...
Svar på tråden Någon som vet nåt om barnvagnen crescent Trike?