• Svarta katten

Hur mycket känner ni er bäbis om dagarna i v. 22?

Halloj.

Funderera på hur många gånger per dag ni känner att bäbien sprattlar? Jag känner bäbisen varje dag men jag tycker inte det är så många gånger. Undrar vad som är normalt. Det här är tredje barnet men man minns ju inte såna detaljer.

ibland tänker jag att det kanske är lite väl få gånger per dag som jag känner. Det är ju förstås olika men ungefär 3-4 tillfällen per dag känner jag nog bäbisen. Sen är det lugnt.     

• Svar på tråden Hur mycket känner ni er bäbis om dagarna i v. 22?
  • Issi

Kände också 3-4 ggr per dag, ibland mer ibland mindre. Beror ju lite på vad man gör om dagarna, om jag höll igång och gjorde saker på datgen så kände jag mindre och satt jag stilla mycket så kände jag mer.

• Konvaljen

Några gånger om dagen och som mest på kvällen. Är i v 24 men det har sett lika ut sista veckorna.

• Svarta katten

Då verkar vi känna ungefär lika mycket, jag blev lite orolig att det är rätt sällan man känner nåt.

• Qliana

Jag känner mest på förmiddagen och sen kväll. Då kan han puffa 30-60 min. Annars är det någon enstaka puff då och då.

• malias

Jag är nu i v 25 och känner tydliga buffar o volter och sparkar löpande under hela dagen. Aktiv unge??! :)

Känt dagligen från v 22 ungefär.

• mjarv

Är ju jättestor skillnad var moderkakan sitter. Min sitter i framvägg och jag känner av bebisen ca 3-4 ggr/dag. Är i v.22

• tomsfru

är i vecka 27 nu, men i vecka 22 har jag för mig att jag kände av lite buffar några gånger per dag som du skriver o främst på kvällen när man tar det lugnt i soffan, så oroa dig inte Glad

• weasley

Jag är i vecka 21+2 och känner den ungefär 3 gånger per dag, 2-5 kickar per gång brukar det vara. 
    Har ingen aning om det är normalt eller inte dock :3 

• Anna85

Jag är i vecka 23, 22+1, har precis börjat känna bebisen så smått. Har moderkakan i framväggen.
    Har ett ganska aktivit liv så svårt att hinna känna efter under dagen, men brukar känna lite på kvällen när jag sitter still i soffan. Igår fick min sambo för första gången känna en spark :) 

Svar på tråden Hur mycket känner ni er bäbis om dagarna i v. 22?