• 070104

Vad tycker du om dagens tonåringar?

Mitt intryck av tonåringar här på sajten är att de tror att allt i livet är gratis, uppskattar inte sina liv, och tror att man kan få allt precis vad man vill och som man vill.

Vad tycker du om dagens tonåringar?  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om dagens tonåringar?
  • tjej87

Jag tycker att många av dagens tonåringar är precis som tonåringar alltid har varit! Lata, bortskämda och lite dumma ibland... Men det är okej för dom har kanske inte alltid så mycket livserfarenhet. Dom kommer bli vettiga dom också tillslut precis som de flesta andra har blivit när dom passerat tonåren. Med en massa hormoner i kroppen som flyger runt, osäkerhet på vem man är och vad man vill göra i livet så är det inte så konstigt att man ibland beter sig så som TS beskriver :)

• 070104
    tjej87 skrev 2012-05-06 00:49:01 följande:
    Jag tycker att många av dagens tonåringar är precis som tonåringar alltid har varit! Lata, bortskämda och lite dumma ibland... Men det är okej för dom har kanske inte alltid så mycket livserfarenhet. Dom kommer bli vettiga dom också tillslut precis som de flesta andra har blivit när dom passerat tonåren. Med en massa hormoner i kroppen som flyger runt, osäkerhet på vem man är och vad man vill göra i livet så är det inte så konstigt att man ibland beter sig så som TS beskriver :)
  • ElectroDiva

jag vet inte.

vad tycker jag om mig själv.

nu har jag ju visserligen blivit hela tjugo men..

hur man hanterar pengar har jag alltid varit medveten om ( ja förutom när jag var runt 5 och sa till mamma att hon visst kunde köpa dockan jag ville ha, för om hon stoppade ett kort i automaten utanför ica så fick man pengar)

Fick månadspeng från 9 års ålder ungefär, 50 kronor / månad, sen hade vi en lista på olika sysslor som mamma satte ett kryss bakom om man hade gjort .. typ :

Vattnat alla blommor 5 kr .. X

på så sätt kunde jag  "jobba" upp månadspengen.

när jag började högstadiet fick jag 300 i månaden kanske.
    Jag tyckte att det var kul att spara till saker eller bara att se pengarna växa.
    När jag var 10 år sparade jag till ett eget akvarium

ja, började gymnasiet, fick underhåll och studiebidrag själv, men då var reglerna enkla, ALLA kläder, hygien, skor, nöjen, telefoner osv betalades själv, och att jag hjälpte till i hemmet.

Flyttade hemifrån när jag var 18,
    blev sambo när jag fyllde 19, fick jobb, skaffade min hund, förlovade mig osv.

Så , tycker inte att jag varit så dum ! 

• ElectroDiva

fast nu tror jag att jag vet vilken tråd som fick dej att skapa denna ?

och den gör mig också lite hysterisk  

• KimPossible

De tonåringar jag har kontakt med IRL (bl a min egen son) är nästan uteslutande trevliga, kloka och välfungerande unga människor. De har såklart ett typiskt tonårsbeteende, och tänker ibland inte längre än näsan räcker, men jag har inga farhågor om att det kommer att gå någon av dem illa, inte heller tror jag att de är värre än jag själv och mina kompisar var i den åldern.

Tonåringarna här på FL däremot... Ja du, som jag ser det är det till största delen trasiga själar, barn som är uppvuxna i dysfunktionella familjer och/eller har ett enormt bekräftelsebehov. Något de tror sig kunna skaffa genom att avla egna barn innan de knappt vuxit ur blöjorna själva. Skola och utbildning är skit, allting ska vara gratis, och alla över 20 är senila gamla idioter som inte fattar något och som inte vet att "kärlek är det vicktigasste å ända bäbbisar behöver!!!".

Hum nej, jag har inga högre tankar om de tonåringar jag möter i vissa trådar här, nej. 

• 070104
    ElectroDiva skrev 2012-05-06 00:59:39 följande:
    fast nu tror jag att jag vet vilken tråd som fick dej att skapa denna ?

och den gör mig också lite hysterisk  
    Haha, japp! 
    Jag blir nästan förnedrad då jag var LÅNGT ifrån så i samma ålder. MEN jag har sett många fler här som är runt 15-18 år och man blir verkligen ledsen över att tonåringar gör bort sig så tidigt i livet... Vart är föräldrarna?? Borde de inte lära barnen något? Hur ska man som ung kunna bli medveten om hur livet fungerar om ingen talar om för en! 
  • Majsan70

Tonåringar kommer i alla varianter precis som i alla tider.
    Jag har själv en 17 åring o en som nyss fyllt 20 och de är för det mesta mycket bra o likaså deras kompisar.
    Närvarande i verkligheten och jäkligt roliga att umgås med.

Känner att ingen av alternativen är för mig att rösta på.

• Ema86

orkade inte läsa ... men röstade på mera kunnskap. för det behöver man alltid och i alla åldrar jämt ;)

oså jobbar jag kring högstadiebarn... o dom har ett otroligt dåligt beteende... o såklart finns det dom som " snälla rara duktiga" 

(men ... tonåringar, ungdommar har nog alltid varit så mer eller mindre)    

• Kamouflage

Tycker ungdomar nu för tiden är sjukligt egocentriska. Det har väl iof ungdomar alltid varit, men det verkar hänga kvar längre upp i åldern nu tyvärr. Dessutom räknas livserfarnhet knappt längre för dem, allt går att överbevisa via typ Wikipedia (!). All kunskap går att finna på internet (på gott och ont, och tyvärr ibland helt osorterad), vilket lätt gör just undomarna, som inte har mycket annat att jämföra med än, arroganta. Har unga människor i överflöd omkring mig, och de gör mig oharmonisk. Det är svårt att nå fram till dem, de vet ALLTID bäst, de är oerhört dömande och är rätt oempaiska i sina åsikter. Men det krävs väl kanske lite erfarenheter för att få större medkänsla, vad vet jag. Nu är jag medveten om att jag själv inte låter så där enormt trevlig själv, men när det kommer till många unga.... Pust. Där tar mitt tålamod slut.

• Äppelpaj80

De är väl som tonåringar alltid varit. Tror att de vet mer om livet än vad det i verkligheten gör. Alla blir visa av ålder.

Svar på tråden Vad tycker du om dagens tonåringar?