• sagapo

    Vi singlar som ska insemineras 2012!

    Hej! Jag är singel och tänkte påbörja min resa 2012! Jag kommer använda clearblues fertilitetsmonitor och testa med heminsemination först för att sen gå vidare till Danmark om det inte blir något. Tänkte att alla vi singlar som ska försöka plussa 2012 kan samlas här, skulle vara kul att gå igenom allt med andra :)

  • Svar på tråden Vi singlar som ska insemineras 2012!
  • finskorpan

    Nu förstår jag inte vad fem strån är men det här låter ju helt vansinnigt - har du kollat med andra kliniker: Sellmer t.ex. där jag var? Eller är det samma för alla nu... måste ju försämra för klinikerna också!

  • plopp76

    Miamaria76, berätta mer när du får koll på saker och ting! Jag är inte alls insatt i den djungeln men är väldigt intresserad ändå, så berätta gärna sen :)

    Här var det en "intressant" dag eller vad man säger. Jag var på kliniken idag, ett första besök. Hade förberett en kalender med alla cykler inskrivna och vilka dagar jag sett stegringen vid ÄL. Fick tusen frågor och så koll av äggstockarna med VUL. Enligt läkaren såg folliklarna fina ut, och man såg ett antal sa han. Vet inte helt och hållet vad han menade med det. Men han sa iallafall att det inte såg konstigt ut, utan helt normalt.

    Fick remiss för provtagning av progesteron i nästa cykel. Det är väl bra! Men jag blev ju knappast klokare av det. Jag får väl se det som en början iallafall och det är ju bra. Han sa även att jag och pojkvännen skulle boka tid för parutredning på en gång så det inte dröjer för länge att kolla upp honom.

    När jag bokade tiden var jag ju ensam, jag sa dock att jag hade en partner men att jag ville börja med att kolla upp hur det stod till med min apparat. Det var ju ok sa dom då :) Nu har jag ju M, vi har inte försökt aktivt att bli med barn som ni vet. Men det vet inte kliniken. Så nu tyckte dom att vi skulle boka tid för M också att kolla upp sig, hehehe.

    Nu flyttar jag ju om ett par veckor bara till hans stad, så jag får försöka få en kontakt där, kolla om jag kan testa mig där. Men det löser sig. Berättade för M att läkaren föreslagit parutredning och han blev lite stressad Skrattande Men vi ska prata mer om allt detta med barn, vi har en bra dialog om det just nu och detta är ju ytterligare ett bra sätt att hålla dialogen levande.

    Det positiva är ju att jag redan är inne i rullen och bestämmer vi oss att vi vill börja försöka så kan vi förhoppningsvis få bra hjälp ganska fort eftersom dom tror att vi försökt länge. Kanske hemst att ljuga... men vad fasen, jag blir ju inte yngre!

    Så ligger det till här iallafall, hur är det med er andra? Finskorpan, förstår att du funderar mycket, men det kommer bli så himla bra! Jag är så glad för din skull :)


  • plopp76

    Hej tjejer!

    Det har varit tyst här ett tag. Hur är det med er? Saknar att prata med er...

    Jag är på plats i min nya hemstad men inget mer konkret på "bebis"-fronten. Har fått tagit mitt progesterontest, fått svaret att det var låga nivåer på det och att vi bör gå vidare med en parutredning. Men längre än så har vi inte kommit då M inte helt och hållet vill medverka till det. Eller, han tycker inte om att ljuga och vill hellre att vi väntar och gör utredningen när vi bestämt att vi ska ha barn.

    Jo, kanske. Men jag vill veta om jag har bråttom. Så enkelt är det.

    Vill gärna höra hur det är med er andra och ur det går för er :) 

  • finskorpan

    Hej Plopp! 

    Hoppas du trivs i din nya hemstad och att du snart få lite ordning på dina planer/tankar om bebis.

    Jag är nu i vecka 32, troligtvis kommer det en liten flicka i början av juni. Cool
     
    Planerar och funderar kring förlossning, vad man behöver hemma, vart jag ska föda och även massa saker om framtiden. Har nog haft en ganska bra graviditet hittills men foglossningarna är ganska besvärliga och jag har även magknip till och från. Men bara Lillan mår bra så får man ju stå ut! 

  • plopp76
    finskorpan skrev 2013-04-09 11:22:45 följande:
    Hej Plopp! 

    Hoppas du trivs i din nya hemstad och att du snart få lite ordning på dina planer/tankar om bebis.

    Jag är nu i vecka 32, troligtvis kommer det en liten flicka i början av juni. Cool
     
    Planerar och funderar kring förlossning, vad man behöver hemma, vart jag ska föda och även massa saker om framtiden. Har nog haft en ganska bra graviditet hittills men foglossningarna är ganska besvärliga och jag har även magknip till och från. Men bara Lillan mår bra så får man ju stå ut! 
    Hej tjejen!

    Ååååhhh... vad härligt! Det är ju snart dags! Vad tiden går :) Härligt att höra från dig, har tänkt på dig och hur det går. Jag förstår att det är mycket tankar om allt möjligt. Jag tror att du kommer landa i hur du vill ha det :) Har du nån som kan följa med in på förlossningen? Lova att du uppdaterar sen när lillan kommit!!

    Jo jag trivs här i min nya stad, det enda är att jag inte har så mycket vänner här så det blir lite ensamt. Har inget jobb än heller. Men men, det ger sig så småningom. Ordningen på planerna känns lite långt bort. Men jag hoppas på att Martin kan komma till ett beslut att han kan tänka sig att medverka i utredningen iallafall. Att tvinga fram ett beslut ligger inte för mig så det får väl ta de tid det tar. Eller så får jag leta reda på en klinik som kan tänka sig att göra utredningen bara på mig. Det löser sig säkert :)

    Ta hand om dig nu!

    Kram! 
  • mian04

    Hej! Jag är nu gravid efter att ha gjort IVF som singel på CFC i Danmark med öppen donator. Ni som har valt öppen donator, har ni fått något juridiskt dokument som barnet kan använda när de vill söka kontakt med donatorn vid 18 års ålder?
    Jag mejlade European Spermbank angående detta och fick till svar att de INTE hade upprättat någon rutin för hur det ska gå till nära våra barn vill söka upp donatorn. Troligtvis kommer de att göra DNA-test på barnet, skrev hon. Då undrar man ju om de har koll på donatorerna, ska det krävas dna-test? Borde inte klinikerna kunna ge oss dokument som barnet kan använda för att få ut identiteten på donatorn? Upprörande annars! Man vill ju känna sig säker på att barnet verkligen kan söka upp donatorn om han eller hon vill, annars lurar man ju barnet hela barndomen!!!

  • miamaria76
    mian04 skrev 2013-06-18 15:38:15 följande:
    Hej! Jag är nu gravid efter att ha gjort IVF som singel på CFC i Danmark med öppen donator. Ni som har valt öppen donator, har ni fått något juridiskt dokument som barnet kan använda när de vill söka kontakt med donatorn vid 18 års ålder?
    Jag mejlade European Spermbank angående detta och fick till svar att de INTE hade upprättat någon rutin för hur det ska gå till nära våra barn vill söka upp donatorn. Troligtvis kommer de att göra DNA-test på barnet, skrev hon. Då undrar man ju om de har koll på donatorerna, ska det krävas dna-test? Borde inte klinikerna kunna ge oss dokument som barnet kan använda för att få ut identiteten på donatorn? Upprörande annars! Man vill ju känna sig säker på att barnet verkligen kan söka upp donatorn om han eller hon vill, annars lurar man ju barnet hela barndomen!!!

    Hej. Grattis till graviditeten, hoppas allt går bra=)! Kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga, men skulle du vilja berätta hur din IVF resa sett ut. Har själv gjort 3 misslyckade inseminationer och börjar känna mig tröstlös, och har därför börjat fundera på IVF.
    //Mia
  • mian04
    miamaria76 skrev 2013-06-18 16:03:27 följande:

    Hej. Grattis till graviditeten, hoppas allt går bra=)! Kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga, men skulle du vilja berätta hur din IVF resa sett ut. Har själv gjort 3 misslyckade inseminationer och börjar känna mig tröstlös, och har därför börjat fundera på IVF.
    //Mia
    Gjorde två inseminationer som misslyckades. Har väldigt lågt amh, under 0,2. Gjorde sedan en IVF, fick bara ut två ägg, men båda befruktade sig. Är dock bara ett foster i magen nu. Men nu har alla funderingarna på donatorn börjat komma. Och jag känner mig bekymrad över detta, våra barn kan ju komma att må väldigt dåligt om inte detta reds ut. Konstigt att ingen verkar ha tagit upp frågan. Kan inte hitta någon tråd om detta.
  • plopp76

    Hej igen!

    Hur går det för er alla? Det är så tyst... Finskorpan, har du fått ditt knytt? Berätta mer om allt :)

    Här har det vänt, jag och sambon kommer nog börja försöka nu i denna cykel. Jisses så glad jag är. Han vill vara med på tåget! Jag vet att jag har en annan sits än er andra men jag följer er ändå och känner att jag trots allt är lite som er. Eller har varit iallafall.

    kram på er!


  • finskorpan

    Hej!!!

    Länge sen jag kollade in här. Har haft fullt upp. Skrattande

    Fick en liten flicka den 31 maj med planerat kejsarsnitt. Lilla fröken vägrade nämligen vända på sig trots två vändningsförsök. Men det gick väldigt smidigt och jag har återhämtat mig väldigt fort efter operationen. Nu är min lilla sju veckor gammal och tiden bara rinner iväg känns det som!

    Plopp76! Har läst din blogg och tycker det är jättekul att ni ska försöka!!! Hoppas du får ditt älskade knytt!

    Mian04: om du får veta mer om detta så skriv gärna! Fast jag hade ju Sellmer och antar att dom har nummer på donatorn som sedan lätt går att matcha med personen i fråga. Men eftersom det rör sig om 18 år framåt så vet man ju inte vart donatorn är då för jag antar att de inte uppdaterar adressregister och sånt på donatorer som man hade för 18 år sen... Ska nog maila kliniken och fråga hur det fungerar.      

    Lycka till alla ni som försöker! Det är slitsamt att vara ensam och visst händer det att jag vill returerna henne när hon inte sover på natten men så ler hon mot mig och allt blir bra igen! Cool         

  • plopp76
    finskorpan skrev 2013-07-21 19:51:48 följande:
    Hej!!!

    Länge sen jag kollade in här. Har haft fullt upp. Skrattande

    Fick en liten flicka den 31 maj med planerat kejsarsnitt. Lilla fröken vägrade nämligen vända på sig trots två vändningsförsök. Men det gick väldigt smidigt och jag har återhämtat mig väldigt fort efter operationen. Nu är min lilla sju veckor gammal och tiden bara rinner iväg känns det som!

    Plopp76! Har läst din blogg och tycker det är jättekul att ni ska försöka!!! Hoppas du får ditt älskade knytt!

    Mian04: om du får veta mer om detta så skriv gärna! Fast jag hade ju Sellmer och antar att dom har nummer på donatorn som sedan lätt går att matcha med personen i fråga. Men eftersom det rör sig om 18 år framåt så vet man ju inte vart donatorn är då för jag antar att de inte uppdaterar adressregister och sånt på donatorer som man hade för 18 år sen... Ska nog maila kliniken och fråga hur det fungerar.      

    Lycka till alla ni som försöker! Det är slitsamt att vara ensam och visst händer det att jag vill returerna henne när hon inte sover på natten men så ler hon mot mig och allt blir bra igen! Cool         
    Grattis tjejen! Även om det är lite sent :) Vad mysigt att din lilla är här! Vore jättemysigt att se henne på bild, om du vill så maila gärna mig :) Inboxa om du vill ha adressen.

    Kul att du kikar i min blogg :) Det har hänt en del på kort tid och jag är väldigt glad över utvecklingen! Kanske kanske... första försöket i början på Aug! Lite overkligt! Men jättespännande! Jag hoppas att det inte tar så ång tid, men jag tror att vi/jag kommer behöva progesteron iallafall. Mina värden är inte så bra. Ska till kvinnokliniken nästa vecka pga av blödningar under lutealfasen. Håll tummarna!

    kram!
Svar på tråden Vi singlar som ska insemineras 2012!