• Mattenörd

När och hur outa graviditeten på FB?

Jag börjar bli lite sugen på att lägga upp nåt på facebook om att jag är gravid. Från början hade jag tänkt att vänta till efter RUL men det är inte förrän om nästan 3 veckor och jag är nu i 17:e veckan och har börjat få en kula som inte är så diskret längre. Var i kyrkan imorse för första gången på nån månad och fick ganska långa blickar i maghöjd. Är i det där mellanläget där alla ser men det är inte tillräckligt markant baby-mage för att våga fråga eller säga nåt rakt ut. Rent teoretiskt skulle jag ju ha kunnat gå upp ovanligt mycket på kort tid och råka vara den typ av person som lägger allt runt magen... Till min fråga, tror ni jag ångrar om jag låter så många få reda på det så här tidigt? Och om man ska berätta på FB, har ni tips på nåt bra eller roligt att skriva? Hade från början tänkt lägga upp en bild på en ensam bulle i en ugn men en av mina fb-vänner gjorde det för nån vecka sen (mitt ex till och med) Nu funderar jag på att typ lägga upp en bild på mig eftersom jag har lite mage och skriva typ "i höst blir nog livet väldigt annorlunda ". Vad tänker ni?

• Svar på tråden När och hur outa graviditeten på FB?
  • Mercurialis

När jag väntade andra barnet, skrev jag något i stil med "vecka 9+3" på min statusuppdatering på Facebook.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mattenörd

Känner mig verkligen mer och mer sugen på att gå ut med det idag. Måste komma på nåt kul att skriva!

• JabbaTheHut

Vi berättade inte fören i vecka typ 28 tror ja. Då la vi upp en bild tagen på min mage när jag har en tröja på mej som det står "Bonde på tillväxt" på :)

• Therese 445

Jag la upp från barnkollen där man får ett inlägg varje vecka om vad som händer i magen :) Fick många roliga kommentarer ! :D

• Pineapplelemon

Det var någon som la upp en bild på en bulle i en ugn ;)

Tyckte bilden på magen och att livet blir annorlunda i höst var bra med :)

• saga1984

en av mina fbvänner la upp en bild idag, på henne i NY, hållade i en "I <3 NY" body...
    Med kommentaren: Kan det bli ännu en NY-älskare till hösten? Vi hoppas denna tröja ska passa iallafall :)

Tyckte det var gulligt! =)

• TeamCaz
    Therese 445 skrev 2012-05-06 19:27:35 följande:
    Jag la upp från barnkollen där man får ett inlägg varje vecka om vad som händer i magen :) Fick många roliga kommentarer ! :D
    det gjorde jag med
    Jag Älskar Min Fina Familj
  • CT0310

Jag väntar också till efter rul, då blir det ett foto på bebisen eller kopia på babygruppens app :)

To wish you were someone else is to waste the person you are
  • TeamCaz

Min kom upp den 2:a april Så nästan ALLA trodde det var ett april-skämt Men icke sa nicke..

Åh, vad kul Berätta gärna sen hur dina vänner reagerat

Jag Älskar Min Fina Familj
  • CT0310

I did it today :) ... Vi köote barnvagn idag så vi gick ut med det och skrev på båda våra statusar "barnvagn - check* haha :) sen så postade jag en bild när min man låg mellan knäna och solade :) så bilden visade magen och mannen njutandes av solen :)

To wish you were someone else is to waste the person you are
Svar på tråden När och hur outa graviditeten på FB?