• Anonym

Hur hade ni reagerat på det här?

Jag och min man har försökt att få barn i snart två års tid. Förra veckan plussade jag efter ett ivf försök, och vi är superlyckliga!

Det har inte hittats några fel på oss, men det verkar som att mina ägg inte vill släppa in spermierna,(läkarens ord) eftersom endast två ägg av nio blev befruktade.

Jag har gjort två aborter tidigare, en då jag var väldigt ung, och en för 8 år sedan.

När jag pratade med en kompis efter att jag plussat, så pratade vi om äggen och spermierna varpå hon säger:

"Din kropp straffar dig för att du gjort abort!!" Förvånad och att det är därför äggen inte släpper in spermierna.

Jag sa att så säger man faktiskt inte, varpå hon säger att hon bara skojade.. det var inte det minsta kul att höra när vi kämpat i två år för att få barn. Hon själv har en abort bakom sig, och har barn idag.

Jag har svårt att släppa vad hon sa, och vi har inte pratat sedan dess. Jag vet att det var väldigt klumpigt uttryckt av henne, men känner att jag kanske överreagerar?

Kan inte sluta tänka på att hon sa så.. och jag blir mer arg ju mer jag tänker på det.
    Hur hade ni reagerat??                    

• Svar på tråden Hur hade ni reagerat på det här?
  • Frontline

Jag hade nog börjat undra om hon verkligen har alla popcorn i påsen som kläcker ur sig en sådan sak.
    Jag hade blivit förbannad och ifrågasatt vad i helvete hon menade...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym

Ja, jag undrar det också.. jag blev mest chockad hur hon kunde säga så.. när hon vet hur jobbig den här tiden har varit.

• semlorna

Fy så elakt! Jag hade säkert kunnat förlåta en kompis som sa så men en ordentlig ursäkt hade behövts.

• Vemi

Det beror ju på situation och tonfall och givetvis hur hon är som person i övrigt. Jag tycker dock du kan säga till henne (Face2face, inte sms) att du tog åt dig utav det hon sa, trots att du vet att din kropp inte straffar dig.
    Hur såg hon på sin egen kropp efter sin egna abort?

• Anonym

Jag vet inte hur hon såg på sin egen kropp efter hennes abort, men jag vet att det var ett beslut hon ville göra då (även om det inte var lätt) då hon inte var redo för barn. Hennes barn hon har idag kom till efter bara ett par månader med hennes dåvarande pojkvän.

• Kattdamen

Eh, jag hade utgått från att min vän var en idiot och funderat på varför jag ens var vän med personen.

En kopp te, tack.
Svar på tråden Hur hade ni reagerat på det här?