• pinglan2012

Hur rengöra VÄSKA??

Har en sadelväska från Dior som jag skulle ha behövt rengöra... men har ingen aning om hur man kan göra?? Som ni förstår har jag ingen lust att testa hur som helst! Kemtvätten i stan tvättar tydligen inte väskor heller Rynkar på näsan
    Alla tips mottages varmt!

Material: canvastyg och skinn på utsidan + mocka på insidan.

Det är mest canvasen jag vill få ren.

• Svar på tråden Hur rengöra VÄSKA??
  • Emmalinnéa
    pinglan2012 skrev 2012-05-07 12:14:42 följande:
    Har en sadelväska från Dior som jag skulle ha behövt rengöra... men har ingen aning om hur man kan göra?? Som ni förstår har jag ingen lust att testa hur som helst! Kemtvätten i stan tvättar tydligen inte väskor heller Rynkar på näsan
    Alla tips mottages varmt!

Material: canvastyg och skinn på utsidan + mocka på insidan.

Det är mest canvasen jag vill få ren.
    När jag var på nk å köpte min burberry så sa hon i kassan att jag skulle tvätta canvasen med GULsåpa inte grön utan gul. man skulle ta lite på ett papper gnida på det smutsiga och sen ta ett annat papper och torka av det med lite vatten.
  • pinglan2012
    Emmalinnéa skrev 2012-05-07 14:54:11 följande:
    När jag var på nk å köpte min burberry så sa hon i kassan att jag skulle tvätta canvasen med GULsåpa inte grön utan gul. man skulle ta lite på ett papper gnida på det smutsiga och sen ta ett annat papper och torka av det med lite vatten.
    Tack så mycket för tipset!!

Har du testat det någon gång?
  • Emmalinnéa
    pinglan2012 skrev 2012-05-07 15:00:32 följande:
    Tack så mycket för tipset!!

Har du testat det någon gång?
    ja det fungerade fint :)
  • pinglan2012
    Emmalinnéa skrev 2012-05-07 15:08:03 följande:
    ja det fungerade fint :)
    Då ska jag testa det, måste bara köpa gulsåpa (har bara grönsåpa hemma)! Tusen tack igen för tipset! :)
Svar på tråden Hur rengöra VÄSKA??