• Pajsarn

Nån med en liten Sally?!

Tror vi äntligen enats om ett namn till våran dotter - Sally! Ni som har en Sally - förknippas bara namnet med den knasiga bibliotekarien som gick på TV för några år sedan?!

• Svar på tråden Nån med en liten Sally?!
  • annzah

Jag tänker ju först på Sally Santesson, bibliotekarie, men det är bara positivt för hon är det roligaste jag vet :D

Har inga egna barn men min bästa väninna har en sladdislillsyrra som heter Sally, det är hur gulligt som helst!

• principessan

Jätte jätte fint namn! Kör på det!

• Pajsarn

Ja oj vad vi velar...Sally ena stunden till Ebba nästa! Eller varför inte Lovis?! Blir gaaaalen på denna beslutsångest!

• ElectroDiva

nä , sally förknippas med en gammal väns grannes hund som alla var totalrädda för..

• ElectroDiva
    annzah skrev 2012-05-07 12:26:09 följande:
    Jag tänker ju först på Sally Santesson, bibliotekarie, men det är bara positivt för hon är det roligaste jag vet :D

Har inga egna barn men min bästa väninna har en sladdislillsyrra som heter Sally, det är hur gulligt som helst!
    jag måste vara för ung.. sally-bibliotek klingar inte alls för mig
  • Pajsarn
    ElectroDiva skrev 2012-05-09 06:45:59 följande:
    nä , sally förknippas med en gammal väns grannes hund som alla var totalrädda för..

Det är just såna kommentarer som förstör så mycket när man försöker välja namn...
  • ElectroDiva
    Pajsarn skrev 2012-05-09 09:22:45 följande:
    Det är just såna kommentarer som förstör så mycket när man försöker välja namn...
    du frågade ju ?

O så tror jag ju inte att resten av världen förknippar Sally med en sur hund i dom norrländska trakterna.

Det är inget fel på namnet
  • MayCai

Vi har en dotter som är en månad nu, hon hette Sally i någon vecka men nu vet vi inte...
    Det känns inte helt klockrent och varje gång vi berättat för någon att vi tänker på Sally så har de fällt just biblotekarie kommentaren och då känns det inte så kul längre..
    Men ju längre man väntar desto svårare blir det att hitta rätt namn så hon får väl heta bebin som alla säger..;)
    LYcka till    

• Pajsarn

Håller med! Ju längre tiden går desto svårare är det....Dessutom läser man av bekanta och vänner när man pratar namngrubblerier. Tänk att man ska bry sig så mycket om det....Hundar hit, katter dit, stränga mattanter eller gammal tandlös farmor.......

• alvisen

Innan vi fick vår dotter (och innan jag ens träffat min sambo) hade jag helt klart för mig att om jag fick en dotter skulle hon heta Sally, men sen blev det Gry :) Tycker fortfarande Sally är ett fint namn, men jo visst tänker jag på TV-serien, men så är det ju med nästan alla namn - de förknippas med någon person/karaktär. Som vår Gry t.ex., många som säger "Jaha, som Gry Forsell!" Segt, men det får man väl ta antar jag.

• Sömntutan

Gulligt namn! Siri är annars en favorit hos mig.

ÄL 8 maj, BIM ~22 maj, 2:a försöket 3:e barnet
  • Pepsika

Vår dotter heter Sally, nu 6 månader gammal. Folk reagerar på att det är ett ovanligt namn men ingen har sagt något om bibliotekarie Sally. Sally är vanligt i England och USA.

• cffc

vi funderar mycket på att ge namnet Sally till vårt kommande barn

• puss

såg rubriken, vill bara säga: SHIT VA FINT!!!

Easy cum easy go
  • Ajlgfr

Min dotter heter Sally. Älskart. Är faktiskt ett rätt gammalt namn i Sverige . Vanligt runt förra sekelskiftet. I Moa Martinssons första böcker heter huvudpersonen Sally. Och så Sally Bauer som simmade, Sally Field skådisen mfl,

Svar på tråden Nån med en liten Sally?!