• första pyret

resa till legoland, var ska man bo?

Vi tänkte resa till legoland i maj/juni. man nu står vi o tvekar inför var man ska bo...

1. på något hotel i närheten kanske, men isf. vilket?
    2. på hotel legoland
    2a. i vanligt familje rum
    2b .i  sjörövarrum (har två små pojkar, är det värt de extra pengarna?)

nån som har bott på något bra hotell? 

• Svar på tråden resa till legoland, var ska man bo?
  • Indijamen

Puffar - vi undrar också!

• Dixie

vi bodde på Legoland Village när vi var där för 4 år sedan, vilket var helt ok - men jag hade nog tittat på Lalandias stugor, det ligger ju precis vid Legoland!

• bengke

Här svarar jag glatt Sjörövarrummet! Jag är nämligen just hemkommen från Prinsessrummet ;)

Hotell Legoland är ursmidigt, när klockan var 13 första dagen ville barnen vila lite och då gick vi in på rummet och lillkillen sov och stora tjejen byggde med lego... Ville man hämta en jacka var det bara att göra det. Hela hotellet är fullt av saker som barnen tycker är kul och eftersom transportsträckorna är 0 minuter så slipper man helt stressen att komma iväg och vill någon gå hem i förväg så fungerar det också. MEN maten på kvällen är urdyr så fundera över alternativ (åk till Billund och hämta pizza till rummet...).

Våra barn hade så kul att stora flickan grät av vemod när vi vinkade hej då och lillkillen tröstade henne med att han skulle köpa hela legoland.

Så har man råd skulle jag välja Hotell legoland, men ta lågsäsong då ni får tre nätter för två och det inte är några köer i parken. Och tänk på att alla som är medlemmar i legoklubben eller BR går in gratis.

• Piggley Wink

Lalandias stugor är superfina, och då får man fri tillgång till äventyrsbadet. I vår stuga fanns dessutom både bastu och jacuzzi!

• Anne69

Om ni har små barn så tycker jag att ni ska välja hotell Legoland. Det är hur smidigt som helst! Man kan gå in och ut under dag och kväll och till exempel kan den som behöver gå o ta en liten tupplur. Om parken är öppen till 20 kan man hinna ut en stund till och det är ju toppen!

Vilket rum man sen väljer är främst en prisfråga. Vi hade bokat ett vanligt familjerum men blev uppgraderade till ett "äventyrsrum". Det var superhäftigt men i ärlighetens namn tror jag att det var vi vuxna som uppmärksammade alla detaljer. Barnen var lite för små, 3 o 5. De var mest upptagna av att de skulle bo i våningssäng!! Och det är det i de vanliga familjerummen också. Sen var det ju pappa som sov i överslafen........      

Vi gillade också hotellets middagsbuffé, boka den!  

Ni kommer älska Legoland!!   

• Anne69

Som skrivs ovan så är maten dyr så försök åtminstone ta med lunch till första dagen. Köerna till matställena inne i parken är dessutom jättelånga, matsäck går mkt fortare. Vi väntade 40 minuter på två varmkorvar ......grrr.....

• Valkyria75

Ni som varit på legoland, hur gamla ungefär tycker ni att barnen bör vara för att få nånting ut av resan?

• Anne69

Legoland passade små barn förvånansvärt bra. Det hade vi egentligen inte väntat oss utan vi åkte dit eftersom vi ändå skulle till Danmark. Så min slutsats är att Legoland passar barn i alla åldrar.

Våra var 3 och 5 år när vi var där och vi hade stor glädje av "Duploland" men även av många av de andra attraktionerna som båtarna, bilarna osv. Jag uppskattar att vi gjorde ungefär 1/2 av attraktionerna och det räckte utmärkt till två heldagar. Sen finns ju Legoland-klassiker som "ta körkort" det kan man göra först från 7 år tror jag.  

• Smultronblomman

Hur tar ni er till Legoland? Känner att det verkar lite meckigt med bil och båt, någon som åkt tåg ända till Billund?

• LeoNo4AleXo6

Vi ska åka tåg till Köpenhamn och sen hyra bil. Kan uppdatera när vi vart där ;)

• LilyNoelle

Vi åkte bil till danmark, och bodde på hotell svanen som låg fem minuter från Legoland. Perfekt hotell.

• Karlstadtös

vi bodde i Laladia stuga, jättefina!

• första pyret

Hemma igen! Mycket nöjda, vi köpte ett paket med båt, boende och inträde typ 4000 kr. Bodde på Scandic i vejle som är jättemysig stad. Tog inte lång tid att åka till Legoland därifrån. Lite jobbigt var den långa bilresan från fredrikshamn. Men ungarna sov nästan hela vägen både dit o hem. Kan vaaarmt rekommenderas, 3 åringen var helt såld :)

• Feline

Tack. Kul att höra just att 3-åringen vart så förtjust. Vi går i valet och kvalet om han är för liten eller om det är lagom att åka i sommar.

Vänlighet är smittosamt - låt oss skapa en epidemi!
Svar på tråden resa till legoland, var ska man bo?