• Anonym (Hustrun)

Hur snabbar man upp spermierna?

Min man fick här om dagen veta att hans spermaprov inte var perfekt, men inte jättedåligt heller. 
    Hans spermier var något slöa.
    Så nu undrar vi om någon här vet vad man kan äta eller göra för att öka upp snabbheten på slöfockarna. 

• Svar på tråden Hur snabbar man upp spermierna?
  • Anonym (Hustrun)
    LillaPaula skrev 2012-05-09 11:02:47 följande:
    Zink & c-vitamin är bra för honom.

Läs denna länken.  www.blimamma.se/vilka-vitaminer-frbttrar-fert...

Sen är det bra om han inte blir för varm, det vill säga inte bastar, använder stolsvärme i bilen m.m.

Tack tack. Jag har beställt zink och ska tvinga i honom citrusfrukter
  • Miss P71

Om han badar varje dag så ska han sluta med det! Lycka till{#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Hustrun)
    Anonym skrev 2012-05-09 11:07:48 följande:
    Vad jag har läst så att onanera och ta till visuella hjälpmedel som porr stimulerar spermieproduktionen.
    Ha ha ha. Då borde han ha jättebra spermakvalitet ju
  • LillaPaula

Tänk även på att om han har datorn i knäet mycket kan det göra att spermierna blir för varma och då även slöa. Det är även bra om han har "nya frächa" spermier vid äl så därför är det bra om ni har sex/ han har tömt innan äl så att det inte är "gamla slöa" sperimer som ligger och väntar.  

Nu när det börjar bli varmt ute kan det vara bra att inte vara instängd i varma jeans hela dagarna  

Tänk på att inte överdosera c-vitamin, det försämrar kvaliteten. 

Lycka till!!  

• Anonym (Hustrun)
    LillaPaula skrev 2012-05-09 11:09:48 följande:
    Tänk även på att om han har datorn i knäet mycket kan det göra att spermierna blir för varma och då även slöa. Det är även bra om han har "nya frächa" spermier vid äl så därför är det bra om ni har sex/ han har tömt innan äl så att det inte är "gamla slöa" sperimer som ligger och väntar.  

Nu när det börjar bli varmt ute kan det vara bra att inte vara instängd i varma jeans hela dagarna  

Tänk på att inte överdosera c-vitamin, det försämrar kvaliteten. 

Lycka till!!  
    Han ska ALDRIG mer få ligga i soffan med laptopen på en kudde precis över skrevet med andra ord! :-O
  • LillaPaula

Om han gillar att ligga i soffan med datorn på sig så kan det ju vara bättre att köpa laptop skydd ;) finns på ikea tror de är ganska billiga. Ska kolla om ja hittar länken  

• Anonym

Folsyra är också bra för simmarna!
    Och E-vitamin. 

• Anonym

Om de bara är lite slöa så kommer ni säkert lyckas snart...
    Hur länge har ni försökt?
    Men det kan naturligtvis ta ett år eller två totalt - eller bli nu direkt!
    Kanske har ni 5-10% chans vid varje ägglossning... 

• Anonym (Hustrun)
    Anonym skrev 2012-05-09 11:46:24 följande:

Om de bara är lite slöa så kommer ni säkert lyckas snart...
    Hur länge har ni försökt?
    Men det kan naturligtvis ta ett år eller två totalt - eller bli nu direkt!
    Kanske har ni 5-10% chans vid varje ägglossning... 

7 pr har vi försökt och vid spermaprovet för två år sedan var allt tipp topp
  • Anonym
    Anonym (Hustrun) skrev 2012-05-09 14:17:13 följande:
    7 pr har vi försökt och vid spermaprovet för två år sedan var allt tipp topp
    7 vadå??
    Varför gjorde han spermaprov för två år sedan? 
  • Anonym (Hustrun)
    Anonym skrev 2012-05-09 14:40:06 följande:
    7 vadå??
    Varför gjorde han spermaprov för två år sedan? 
    För att vi gjorde en utredning då, och angående 7 pr,,,vad kan pr vara felskrivning för? (år)
    Iaf så gjorde vi en utredning då som visade att vi båda var friska men att jag behövde gå ner en hel del i vikt. Vilket jag nu har gjort och nu ska vi få göra IVF. 
  • Pimpinellan

Zink i stora doser tillsammans med folsyra i stor dos har bevisligen effekt enligt studier som gjorts. Däremot inte preparaten var för sig. Astaxantin kan också hjälpa. Maken fick i vart fall upp antalet från 20 till 225 miljoner på 10 månader så det är värt att prova.

• Anonym (Hustrun)
    Pimpinellan skrev 2012-05-09 15:33:24 följande:
    Zink i stora doser tillsammans med folsyra i stor dos har bevisligen effekt enligt studier som gjorts. Däremot inte preparaten var för sig. Astaxantin kan också hjälpa. Maken fick i vart fall upp antalet från 20 till 225 miljoner på 10 månader så det är värt att prova.
    Min man hade betydligt fler spermier än vad som krävdes, men han hade lägra procentantal snabba spermier än de ville se och jämfört med sist. 
    Men jag tror att det beror på laptopen. För två år sedan hade vi bara den stationära datorn och då strålade han inte pungen 3-4 timmar om dagen  
  • Anonym
    Anonym (Hustrun) skrev 2012-05-09 14:54:29 följande:
    För att vi gjorde en utredning då, och angående 7 pr,,,vad kan pr vara felskrivning för? (år)
    Iaf så gjorde vi en utredning då som visade att vi båda var friska men att jag behövde gå ner en hel del i vikt. Vilket jag nu har gjort och nu ska vi få göra IVF. 

Efter 7 år så har han antingen väldigt slöa simmare eller så har du kanske stopp i äggledarna...? 

Bra gjort av dig att lyckas gå ner mycket i vikt!

Har du haft ägglossning då under de här åren? 

Med IVF har ni ju enormt stora chanser jämfört med på egen hand.

Och inga datorer i knät nej!!     
  • Anonym (Hustrun)
    Anonym skrev 2012-05-09 16:34:21 följande:
    Efter 7 år så har han antingen väldigt slöa simmare eller så har du kanske stopp i äggledarna...? 

Bra gjort av dig att lyckas gå ner mycket i vikt!

Har du haft ägglossning då under de här åren? 

Med IVF har ni ju enormt stora chanser jämfört med på egen hand.

Och inga datorer i knät nej!!     
    Nej. Det har inte funnits några fel på oss överhuvudtaget förutom min övervikt och det har tagit tid för mig att komma ner till en nivå som är godkänd. Har dessutom blivit gravid en gång, men fick MF. 
    Jag har fina äggledare, gott om ägg, inga fel på några prover överhuvudtaget. Inte PCO och inga fel. Maken har hela tiden haft bra värden på allt. Det är nu, på senaste, som han hade lite för många långsamma spermier. 
    Sedan jag gick ner 20 kilo har jag haft ÄL, men oregelbunden. Efter 20 kilo till är mens och ÄL regelbunden på 34-37 dagar. 
    Nu ska jag gå ner minst 10 kilo till under sommaren. 
Svar på tråden Hur snabbar man upp spermierna?