• Victrix

Gonal-f, orgalutran eller liknande behandling. Någon?

Hej! Börjar snart med sprutbehandling (ej inför ivf) med gonal-f, orgalutran och ovitrelle. Finns det någon mer som vill följas åt eller som vill dela med sig av sina erfarenheter kring denna form av behandling. Har tidigare testat pergotime utan resultat. Berätta gärna er historia, vad som är "fel" med er, hur länge ni försökt osv osv . Skulle vara så kul med någon annan i samma sits. Själv är jag 22 år gammal, bor med sambon som är 24 år och vår lilla hund som är 1 år. Jag slutade med p-piller i oktober 2009 och sedan dess har vi försökt på egen hand. I mars 2012 påbörjade vi utredning och behandling. Jag har helt utebliven mens, troligtvis pco. Har ätit provera/gestapuran/primolut nor under de åren sen jag slutade med p-piller. Hoppas någon är i samma sits och vill följas åt till det efterlängtade plusset . Med biverkningar, förhoppningar och allt som hör till.

• Svar på tråden Gonal-f, orgalutran eller liknande behandling. Någon?
  • Csillag
    Victrix skrev 2012-05-09 11:25:38 följande:
    Hej! Börjar snart med sprutbehandling (ej inför ivf) med gonal-f, orgalutran och ovitrelle. Finns det någon mer som vill följas åt eller som vill dela med sig av sina erfarenheter kring denna form av behandling. Har tidigare testat pergotime utan resultat. Berätta gärna er historia, vad som är "fel" med er, hur länge ni försökt osv osv . Skulle vara så kul med någon annan i samma sits. Själv är jag 22 år gammal, bor med sambon som är 24 år och vår lilla hund som är 1 år. Jag slutade med p-piller i oktober 2009 och sedan dess har vi försökt på egen hand. I mars 2012 påbörjade vi utredning och behandling. Jag har helt utebliven mens, troligtvis pco. Har ätit provera/gestapuran/primolut nor under de åren sen jag slutade med p-piller. Hoppas någon är i samma sits och vill följas åt till det efterlängtade plusset . Med biverkningar, förhoppningar och allt som hör till.
    hejsan.

jag finns mest inne i en tråd som heter IVF/FET töserna 2012
    kika i dit så kan du följas åt med oss om du vill även om du inte gör ivf.Den enda du egentligen inte gör är ju sj ÄP och insättningen,men du gör ju hormonbehandlingen så kika gärna in om du vill
    jag har genomgått den behandlingen du ska göra med dom medicinerna.
    har hållt på i 11 år med hormon behandlingar, både med Pergo o sprutor.
    Jag kör dom medicinerna nu med på ivf så vill du så ko in till oss.

Kram Csillag
  • Victrix
    Csillag skrev 2012-05-09 12:27:55 följande:
    hejsan. jag finns mest inne i en tråd som heter IVF/FET töserna 2012 kika i dit så kan du följas åt med oss om du vill även om du inte gör ivf.Den enda du egentligen inte gör är ju sj ÄP och insättningen,men du gör ju hormonbehandlingen så kika gärna in om du vill jag har genomgått den behandlingen du ska göra med dom medicinerna. har hållt på i 11 år med hormon behandlingar, både med Pergo o sprutor. Jag kör dom medicinerna nu med på ivf så vill du så ko in till oss. Kram Csillag

Tack för tipset det ska jag definitivt göra
Svar på tråden Gonal-f, orgalutran eller liknande behandling. Någon?