• Anonym (MO)

Klart man ska få se porr om man...

Igårkväll jag skulle leta upp en gammal hemsida jag varit ute på för ett tag sen. I historiken såg jag hur min sambo efter varit borta två veckor (jobbar utomlands) hade satt sig vid datorn och kollat på porr 1 timme senare, inte en gång utan nästa dag och sen en gång precis innan vi själva hade. När jag var hemma ... 

Detta får mig att känna mig otillräcklig och ful. Jag har under en längre tid tränat och är i väldigt fin form. Det är inte så att vi har sällan sex utan vi har de oftast en gång per dag, olika saker samt nya saker. Samma dag som han kom hem försökte jag även ha det med han men han var för trött.

Jag har inget problem att min sambo vill titta på porr men jag tycker att han är sviker mig väldigt rejält som inte är ärlig med det. En öppen relation där man fullt medveten om varandras behov är sin sak men att dölja saker för en annan är inte okej. Jag älskar min sambo men min tilllit börjar allt mer svikta och efter han varit på kryssning med jobbet över förra helgen och inte hört av sig en enda gång får mig att undra. Jag förtjänar bättre! Han är inte otrogen men tippar på gränsen....

Han vet ej om att jag vet (åkt iväg igen), han kommer hem från jobbet imorgon och jag känner mig bara så kass. Det är inte rätt mot mig att han gör så här men jag vet ej hur jag ska gå tillväga.
  • Svar på tråden Klart man ska få se porr om man...
  • Anonym (MAN)

Det har inte med det att göra om du är ful eller snygg. Att många gillar att kolla på porr är nog
    för att dom får för lite sex. Jag själv kollar inte på porr de perioder när jag haft mycket sex.
    Men de perioder jag haft lite sex kollar jag gärna på porr!! Så ta det inte så personligt.

• Anonym (kvinna)
    Anonym (MAN) skrev 2012-05-09 18:33:13 följande:
    Det har inte med det att göra om du är ful eller snygg. Att många gillar att kolla på porr är nog

för att dom får för lite sex. Jag själv kollar inte på porr de perioder när jag haft mycket sex.

Men de perioder jag haft lite sex kollar jag gärna på porr!! Så ta det inte så personligt.

Jag kollar på porr ibland, ibland själv och ibland med maken. För mig är det snarare mer porr ju oftare vi har sex, är som kåt dygnet runt stundvis har absolut inget med min man att göra, det handlar helt och hållet om att jag blir upphetsad av att titta på sex.
  • Anonym
    Anonym (kvinna) skrev 2012-05-09 18:43:06 följande:

Jag kollar på porr ibland, ibland själv och ibland med maken. För mig är det snarare mer porr ju oftare vi har sex, är som kåt dygnet runt stundvis har absolut inget med min man att göra, det handlar helt och hållet om att jag blir upphetsad av att titta på sex.

Fy fan vad jobbigt du måste ha det. Har du ingen hobby?
  • Anonym (kvinna)
    Anonym skrev 2012-05-09 18:45:03 följande:
    Fy fan vad jobbigt du måste ha det. Har du ingen hobby?
    Haha den dagen man tycker det är jobbigt att ha sex är det nog dags att sluta....
    Har listat ut (tydligen så att även forskning visar på detta) att jag är mer upphetsad en viss tid på månaden i några dagar, då är jag ofta så upphetsad att jag ibland tittar på porr och ändå har sex med mannen varje dag. Sen finns det andra dagar på månaden då jag inte för allt i världen tänker på sex över huvud taget.
    Jobbigt säger du, sunt säger jag! 
  • alice85

Anonym kvinna, jag är precis likadan. Kan också kolla på sånt de där dagarna i månaden när jag är omättlig ;) sen kan jag kolla utan att bli ett dugg upphetsad, utan mer för att det är lite intressant bara, lite förströelse...

• Old but experienced

Hej MO,

Det är antagligen helt onödigt att berätta för dig att det att din man ser på porr INTE betyder att han inte gillar och åtrår dig. Men jag gör i alla fall ett försök. De flesta som tittar på porr ser inget samband mellan det och deras känslor för sin partner.

Att tjejer läser romantiska(?) berättelser om fantastiska förälskelser (trots att de har en partner) tas ju inte alls på samma sätt som ett tecken på att de är på gång att bedra sin partner. På samma sätt som ni tjejer kan hålla verklighet och fantasi isär kan vi (i alla fall de flesta) män också göra det.

Problemet ligger nog närmast i hur det att han ser på porrpåverkar dig, inte i hur det påverkar honom.

Tala med din man så han förstår vad du känner. Han är absolut ingen tankeläsare och kan omöjligt ta hänsyn till något som han inte vet om (och antagligen har svårt att se som ett problem). Det finns ingen anledning att slänga bort barnet (mannen) med badvattnet (porren).

Allt gott!

• Anonym (MO)

Han har aldrig tittat på det innan förrän då och sex har vi ofta, försökte även samma dag som han kom hem :( jag tycker bara man ska vara öppen med det. Förstår inte varför han tittade på de precis innan jag gjorde mig redo för att vi skulle ha det? Plus jag tror han fejkade att han kom, han sade att vi hade haft de så mkt att han var tömd på sperma. Vi hade ej haft det den dagen.....

• Anonym
    Anonym (MO) skrev 2012-05-09 21:55:49 följande:
    Han har aldrig tittat på det innan förrän då och sex har vi ofta, försökte även samma dag som han kom hem :( jag tycker bara man ska vara öppen med det. Förstår inte varför han tittade på de precis innan jag gjorde mig redo för att vi skulle ha det? Plus jag tror han fejkade att han kom, han sade att vi hade haft de så mkt att han var tömd på sperma. Vi hade ej haft det den dagen.....

Killen ljuger, frågan är varför.
  • Anonym (MO)

Jag vet men varför....han kommer hem imorgon och jag vill verkligen inte att de ska ta slut men han döljer något. 

• Anonym

Min sambo o jag, kollar gärna på porr tillsammans o vi onanerar då båda två till detta..
    Tycker inte det är fel o kolla på porr eller o onanera tillsammans.. Sambon jobbar väldigt mycket o jag är gravid så jag känner/har inte lust att ha sex.. Tycker det är avkopplande att titta på porr, istället för att behöva ha sex..

• Anonym (MO)
    Anonym skrev 2012-05-11 16:55:06 följande:
    Min sambo o jag, kollar gärna på porr tillsammans o vi onanerar då båda två till detta..
    Tycker inte det är fel o kolla på porr eller o onanera tillsammans.. Sambon jobbar väldigt mycket o jag är gravid så jag känner/har inte lust att ha sex.. Tycker det är avkopplande att titta på porr, istället för att behöva ha sex..
    Alltså felet är inte porr men jag tycker man ska vara ärlig med det, inte mer än så. Han får gärna se de men jag vill att han ska kunna vara öppen med det utan dölja det nu om han börjat. 
Svar på tråden Klart man ska få se porr om man...