• september70

Någon mer som inte går upp i vikt?

Är nu i vecka 23 (22+4) och har inte gått upp något i vikt, har dessvärre gått ner 5 kg sen inskrivningen. Brukar väga mig 1 gång/v vid samma tid ca, och idag  när jag vägde mig så gått ner nästan 2 kg på 1 vecka..  Så sammanlagt 5 kg nu Rynkar på näsan  äter normalt frukost lunch middag och något på kvällen, men händer inget.. Vad ska man göra?? 

• Svar på tråden Någon mer som inte går upp i vikt?
  • Izlabelle

Jag är i vecka 15 och har än gått ner nästan 8 kg sen jag blev gravid... har lite att ta av sedan tidigare, men känns ändå konstigt! Jag äter 5-6 gånger/dag så jag aldrig går hungrig men ÄNDÅ går vikten nedåt! Jag talade med barnmorskan om det då man blir lite orolig över att barnet inte ska få allt som det behöver, men hon sa att det inte var någon fara så länge jag inte går hungrig. Hon poängterade att det var väldigt viktigt att äta varierande och ofta så tar barnet vad h*n behöver. Så jag följer råden från henne och dietisten, mer än så kan man ju inte göra. Lycka till! =)

• Majaplutt

Hej t.o.m till vecka 20 ca gick jag bara upp 1 - 1 1/2 kg. Det var inte förrän efter det som vikten verkligen gått uppåt. Så va inte orolig. Du kommer att gå upp i vikt. Se bara till att få i dig alla vitaminer och mineraler, så länge du mår bra så ser jag inga problem

• september70

Är i v 24 nu inte gått upp något ännu, får hoppas det kommer, och att magen med ska börja visa sig Skäms

• NICU

Jag är i vecka 22 och står stilla i vikt, har inte gått upp ett gram, men så har jag också hållt på att kräkas sen vecka 5... Så länge bebis mår bra är jag glad! :)

Svar på tråden Någon mer som inte går upp i vikt?