• Sofiaarmann

    Vi som önskar fler barn, men inte har partnern på vår sida!

    Hejsan!

    Jag och min man har två pojkar som är 1 och 2år med 13mån i mellan. Det har varit spännande, roligt och delvis väldigt intensivt. 1an var inte planerad, men tvåan gick på första försöket allt enligt våra önskemål. När nummer två föddes sa jag att jag inte ville ha fler barn, men efter ett halvår började jag tveka, och maken som har många vänner som fått barn nu, visade också ett visst intresse. Vi har pratat lite ytligt och kom fram till när det vore rimligt. Men efter flera månader av funderingar, så har jag kommit fram till att det inte vore fel med en liten i mitten av nästa år, alltså när pojkarna är dryga 2,5 och 3,5. 

    Jag har pratat med maken, och har honom inte riktigt på min sida. Finns det fler där ute i samma sits?! 

  • Svar på tråden Vi som önskar fler barn, men inte har partnern på vår sida!
  • trolliz

    Vi har ett barn, som var oplanerat, vi pratade smått om syskon under graviditeten, mest hur glada vi var över våra osv. 


     Nu är sonen 14 månader, så är inte jättebråttom men är rädd att det kommer ta så lång tid och kanske aldrig med sambon... Vet inte ens hur jag ska våga ta upp det. Han verkar inte sitta i samma båt på känslohavet så att säga :/

     Vad gör man?! Hur länge orkar man acceptera?

Svar på tråden Vi som önskar fler barn, men inte har partnern på vår sida!