• MiaP79

Skånetöser som väntar till hösten

Nu vill jag få igång en tråd för oss Skånetöser som hålls vid liv
    Oavsett var ni bor i Skåne är ni välkomna och om det är första eller tionde barnet så är det alltid kul att prata om detta underbara.
    Själv är jag beräknad till 24:e oktober med vårt fjärde barn, har en flicka och två pojkar.
    Bor i Sjöbo, jobbar i Ystad och har min barnmorska i Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-15 15:09
    BF lista:
    25/10 MiaP79, fjärde barnet, Sjöbo
  • Svar på tråden Skånetöser som väntar till hösten
  • sihn

Får man hänga på??!!!!
    Väntar femte barnet, jag som trodde att kag skulle ha 1 Max 2 sitter här med 5 i november! Galet!!!!!!!!!!
    Har två flickor från ett tidigare förhållande som är födda -98 och -02 och två pojkar med sambon som är födda 08 (han blev 4 igår!!!!) och -11. Det blir tätt mellan minstingen och denna men det blir säkert bra!!!!!

• MiaP79

Vi gör så här så länge

BF-lista
    8/10 Mrs MG, tredje barnet, pojke
    25/10 MiaP79, fjärde barnet, flicka, Sjöbo
    12/10 Misse87 

• MiaP79
    sihn skrev 2012-08-15 20:19:06 följande:
    Får man hänga på??!!!!
    Väntar femte barnet, jag som trodde att kag skulle ha 1 Max 2 sitter här med 5 i november! Galet!!!!!!!!!!
    Har två flickor från ett tidigare förhållande som är födda -98 och -02 och två pojkar med sambon som är födda 08 (han blev 4 igår!!!!) och -11. Det blir tätt mellan minstingen och denna men det blir säkert bra!!!!!
    Välkommen!
    Vilken månad är din minsting född? Har en -11 med som är född i januari  
  • MiaP79
    Misse87 skrev 2012-08-16 09:20:10 följande:
    Jag har bf den 12/11
    Felskrivet! Förlåt, jag gör om på studs  
  • MiaP79
    BF-lista
    12/11 Misse87 
  • MiaP79
    sihn skrev 2012-08-16 09:20:25 följande:
    Tack! Min minsta är också född i jan, 27:e!!
    Min är född den 15:e
    När är det du har BF? Så skriver jag in dig i listan med

• MrsMG

Min yngste är född 12.december 2010.. Så han är ju bara en månad äldre än era! Vad roligt att vi har barn i samma ålder :) Min äldste är född januari 09..tätt mellan alla här ;)

• MiaP79
    MrsMG skrev 2012-08-16 11:15:02 följande:
    Min yngste är född 12.december 2010.. Så han är ju bara en månad äldre än era! Vad roligt att vi har barn i samma ålder :) Min äldste är född januari 09..tätt mellan alla här ;)
    Ja du har tätt mellan alla tre, mina äldsta är födda -00 och -03 så det är ett hopp mellan dem och minstingen

Hur ska era män vara hemma? Tror min man bara kommer att vara hemma en vecka, men vi hoppas det går att lösa så han iaf kan ta två  
  • MiaP79
    BF-lista
    10/11 sihn, femte barnet

12/11 Misse87
  • MrsMG

Min man jobbar skift. Kommer bebisen på rätt ställe är han ledig 20 dagar..sen tar han nog ut lite semester också..en månad kommer han nog vara hemma iaf. Lyxigt. När vår yngste kom var han hemma två månader. Denna gången hade han kunnat vara hemma två veckor och sen börja jobba..men han vill också vara hemma :)

• sihn

Sambon kommer att vara hemma de första 10 dagarna tror jag, sen kommer jag gå hemma ca 1 år och sambon 5-6 månader om allt går som det ska!
    Förra gången blev sambon uppsagd så kag började jobba efter 8 mån och sambon gick hemma i 8 mån.......

• Katalin

Bf 18/11 2:a barnet, pojke =)

Så nu har jag varit i fullgång med att överklaga hos f-kassan som avslog min sjukskrivning. Åhh tar så på min krafter men är mycket pengar man står utan om dom en godkänner den.

Så hur har ni andra det? Jag börjar känna mig rätt tung nu, svullna fötter och väldigt trött. Även vågen har börjat ändras rätt ofta nu ;) Ja det är väl bara att verkligen ta tag i det efter åt. Var lite lat med dottern och har ff några av de kg kvar.

Ang ledigheten ska jag försöka vara hemma 14månader, min sambo pluggar och det är lite svårt för honom att vara hemma då studietiden bara förlängs då. Men hans tider är rätt flexibla så blir mycket tid tillsammans ändå =D

• Lillakarin

Tänkte kolla här med er som är lite längre gångna än mig v 8+5,, vilken MVC går ni till, ni som är från Helsingborg, det finns ju en hel del att välja mellan. Hoppas ni vill ge lite tips!
    Lycka till alla!

• Josefajne

Hej allihopa! Hur har det gått för alla i denna tråd ? :) Själv fick vi en son den 16 oktober (BF 31 oktober) med kejsarsnitt då värkarna började men lillen låg i tvärläge. En helt annan upplevelse än att föda vaginalt kan man ju säga .

Svar på tråden Skånetöser som väntar till hösten