• Anonym

Vill så gärna ha en liten

Jag är 45 och har längtat efter ett eget barn sen jag var 20, min särbo som snart fyller 48 har inte dom tankarna alls och tycker det är för sent, tyvärr har mitt huvud inte förstått det och tankarna bara flyr iväg, vi kan inte ens få barn på naturlig väg så vi måste söka hjälp om vi ska bli en familj. Ville bara beklaga mig lite och tycka synd om mig själv, finns det andra i liknande sits är ni välkomna att dela med er, jag vet hur det känns.

• Svar på tråden Vill så gärna ha en liten
  • Anonym (Svårt!)

Men du, har du kollat upp om det finns hjälp att få med tanke på din ålder? För om det är så att du är för gammal nu (enligt klinikernas regler) så är det ju dags att gå vidare och börja sörja barnet som aldrig blev... Jag är också barnlös men yngre, kämpar för fullt med behandlingar. Jag kan inte förstå hur jobbigt det måste vara för dig, men jag kan ana det i de stunder då allt är becksvart och jag tänker på vad jag ska göra med resten av livet om det inte blir barn. Styrkekram!{#emotions_dlg.flower}

• Anonym

Åk till Estland och sätt in donerade embryon!
    No problemas innan man fyllt 50...
    Good luck!!   

• Anonym
    Anonym (Svårt!) skrev 2012-05-12 10:14:56 följande:
    Men du, har du kollat upp om det finns hjälp att få med tanke på din ålder? För om det är så att du är för gammal nu (enligt klinikernas regler) så är det ju dags att gå vidare och börja sörja barnet som aldrig blev... Jag är också barnlös men yngre, kämpar för fullt med behandlingar. Jag kan inte förstå hur jobbigt det måste vara för dig, men jag kan ana det i de stunder då allt är becksvart och jag tänker på vad jag ska göra med resten av livet om det inte blir barn. Styrkekram!{#emotions_dlg.flower}
    Min särbo vill inte bekosta någon hjälp som vi kunde vara berättigad till, funderade mycket på insemination utomlands men rekommendationerna som gäller har jag inga möjligheter att gå igenom utan honom och därför har jag försökt vänja mig vid tanken utan barn men det är svårt. Jag önskar dig all lycka och hoppas utredningarna ska ge dig en liten.
    Anonym skrev 2012-05-12 13:22:33 följande:
    Åk till Estland och sätt in donerade embryon!
    No problemas innan man fyllt 50...
    Good luck!!   
    Tack för tipset men det är tyvärr inte möjligt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-13 03:59:35 följande:
     och därför har jag försökt vänja mig vid tanken utan barn men det är svårt. Jag önskar dig all lycka och hoppas utredningarna ska ge dig en liten.

Tack för tipset men det är tyvärr inte möjligt.

Ja då måste du acceptera att du inte fått ett eget barn.
    Men det går att leva ett fullt och fantastiskt liv ändå såklart!!
    Sen går det förstås att ansöka om att få ta emot ett fosterbarn på heltid eller deltid eller att vara kontaktperson åt ett barn. I skolan kan man vara en extra vuxen och en hjälp och stöd vilket jag tror är väldigt uppskattat!
    Har du inget syskonbarn, en väns barn eller grannbarn som du kan bli extraförälder/vuxenkompis åt?
    Alla välvilliga vuxna är en viktig tillgång för barnen! Säger jag på fullt allvar som mamma...
    Det behövs en hel by/samhälle för att uppfostra ett barn säger talessättet; och det stämmer verkligen.
    Önskar dig ett fortsatt bra och friskt liv med många lyckliga stunder! {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-13 10:07:19 följande:
    Ja då måste du acceptera att du inte fått ett eget barn.
    Men det går att leva ett fullt och fantastiskt liv ändå såklart!!
    Sen går det förstås att ansöka om att få ta emot ett fosterbarn på heltid eller deltid eller att vara kontaktperson åt ett barn. I skolan kan man vara en extra vuxen och en hjälp och stöd vilket jag tror är väldigt uppskattat!
    Har du inget syskonbarn, en väns barn eller grannbarn som du kan bli extraförälder/vuxenkompis åt?
    Alla välvilliga vuxna är en viktig tillgång för barnen! Säger jag på fullt allvar som mamma...
    Det behövs en hel by/samhälle för att uppfostra ett barn säger talessättet; och det stämmer verkligen.
    Önskar dig ett fortsatt bra och friskt liv med många lyckliga stunder! {#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Tack så mycket ! Jag anses tyvärr för gammal för att bli fosterförälder och dom accepterar inget annat än om man är i parrelation. Jag är redan en stor hjälp för barn som behöver stöd för 4 stycken, håller med dig att det behövs mycket sådant. Ibland blir jag bara så deppig att inte få bära ett eget och få älska och ta hand om en liten från första stund.  :(
Svar på tråden Vill så gärna ha en liten