• Thotis90

Ni som har provat LCHF eller/och GI-metoden

Jag studerar tredje året på hälsa- och idrottsprogrammet på John Bauergymnasiet i Västerås. Jag har som projektarbete provat dieterna LCHF och GI-metoden, men jag skulle till min rapport behöva åsikter från andra utövare och min fråga är då:

Ni som har provat LCHF eller/och GI-metoden, skulle Ni vilja berätta vad Ni tyckte om dieten/dieterna? Drabbades Ni av några omställningsbesvär?

– Skrev på diskussionsdelen
  • Svar på tråden Ni som har provat LCHF eller/och GI-metoden
  • mamman i skogen

Äter LCHF sedan 3 år och mår fantastiskt. Hade inga omställningsbesvär direkt lite trött i huvudet under någon vecka.

Har ätit GI men det tog mig ingenstans jag förblev lika sötsugen och hungrig som innan.

Med LCHF har jag läkt ut från flera åkommor och alla mätbara värden som sjukvården använder är förbättrade och dessutom tappade jag snmabbt 20 kilo och är viktstabil    

Gi tar många halva vägen men inte riktigt ända fram för alla och då är LCHF eller någon annan striktare lågkolhydratskost ofta bra.     

Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • Mithera

Jag provade GI för några år sedan, men det funkade inte alls. Jag var hungrig och/eller sugen precis som vanligt.

I januari 2011 bestämde jag mig för att prova LCHF och det har jag inte ångrat en sekund! Jag äter gott och håller mig mätt. Har tappat smaken för sött, vilket är positivt ;). Jag har inte gått ner något i vikt bortsett från ett par "vattenkilon" i början, men de övriga hälsovinsterna överväger så att återgå till ett liv med kolhydrater ser jag som högst osannolikt.
    De första veckorna var jag trött och hade huvudvärk, men det gick över - huvudvärken slapp jag om jag ökade på fettet en aning.
    Nuförtiden är jag pigg, har en lugn mage, tränar 2-3 gånger i veckan (oftast utan att jag har ätit på mååånga timmar innan), min fotvårta som jag haft i evigheter är borta, jag får färre finnar vid mens, jag hamnar aldrig i "paltkoma", o.s.v.

Svar på tråden Ni som har provat LCHF eller/och GI-metoden