• Duefigli

Sunwing eller Riu - hjälp mig välja!

Lite småkräsen familj ska ut och resa igen. Vi är på jakt efter den perfekta resan som dock inte får bli vråldyr eller innebära för lång flygtur. Det ska vara rent, fräscht, all inclusive och barnvänligt men inte hysteriskt med känsla av öppen förskola. Vi har konstaterat att det blir Gran canaria i höst och har fått ner valet till två hotell (tror jag). 

Det ena är ett Sunwing resort vars koncept är TOPPEN för barnen. Dock har jag läst en hel del negativt om hotellets standard, läge och mat, men samtidigt skulle våra ungar älska att få träffa Lollo och Bernie igen. Dessutom ska hotellet renoveras och fräschas upp i sommar så det kommer säkert bli jättefint.
    Maten är dock viktig för oss - vi vill att middagarna ska bli mer än en tur till bespisningen där man får halvljummen pommes och torr köttbit. Senast vi reste hade vi All inclusive och älskade det, dock var det ett grymt bra hotell som var känt för sin mat. 

Det andra alternativet är ett Riuhotell - det ska enligt beskrivning vara barnvänligt med barnklubb/barnaktiviteter men dock internationellt (vilket är lite nackdel då våra små inte pratar engelska.) Standarden ska vara helt ok och de får mycket beröm för maten. Detta har varit vårt förstahandsalternativ, men nu tvekar jag mkt pga Lollo och Bernie. Läget är också svårt, det är rejält brant backe till stranden, men gratis hotellbuss går varje halvtimme. 

Jättesvårt - det ska vara barnvänligt men inte för mycket av det goda så att säga. Länkar till hotellen - är jätteglad om ni som antingen varit där eller öht har några bra råd vill dela med er lite

http://www.ving.se/kanarieoarna/arguineguin/sunwing-resort-spa-arguineguin

http://www.ving.se/kanarieoarna/playa-de-amadores/clubhotel-riu-vistamar

• Svar på tråden Sunwing eller Riu - hjälp mig välja!
  • UnDeuxTrois

Vart åkte ni i slutändan och blev ni nöjda?

• Duefigli

Ingetdera faktiskt!

Det blir Sunwing i Thailand om någon vecka istället Tungan ute 

Tror dock båda hade varit bra men det vi var riktigt nära att välja var Riu Vistamar.

• UnDeuxTrois

Ok, vad kul! Undrade eftersom vi ska åka till Arguineguin i slutet av november. Glad

• Duefigli

Aha, härligt. Men att döma av recensionerna på Tripadvisor så är Riu bättre. Rätt många som är missnöjda med Sunwing tyvärr. Dock är det ju nyrenoverat vid det här laget, så det kanske är bättre nu?

Vi har valt Sunwing i Thailand men det har fått jättebra recensioner och ser lite "luftigare" ut än vad många andra resorter gör. Vi har bott på Sunwing Fanabe förut och det tyckte jag var stökigt och hade alldeles för mycket "förskolekänsla". 

• UnDeuxTrois

Tänk så olika det är, jag tycker de flesta är nöjda med Sunwing, och särskilt Fanabe! Tyvärr var det fullbokat när vi ville åka så vi kunde inte välja det. 

Tycker Arguineguin verkar toppen!

Svar på tråden Sunwing eller Riu - hjälp mig välja!