• Aaglars

    40+ som fått sitt 2:a, 3:dje, 4:de et.c.barn under år 2012

    HEJ!

    Här samlas vi som är fyrtio och däröver och som fått syskon till sina första guldklimpar under detta år.

    VÄLKOMNA!  

  • Svar på tråden 40+ som fått sitt 2:a, 3:dje, 4:de et.c.barn under år 2012
  • Aaglars
    LyckligaLee skrev 2012-06-16 09:25:05 följande:
    Puh... Uppe med pigg och alert bebis från kl 01:00 till kl 8:00. Innan har jag kunnat dåsa i sängen med vaken men stillsam Theo. Nu verkar den tiden vara helt förbi. Inatt skulle det pratas och bäras. Sitta i sängen gick minsann inte för sej. Nu när alla är vakna så sover han hur gott som helst. Hur ser dina nätter med Gustav ut? Har första leendet kommit förresten?

    Åh nej vilken natt! Hoppas att det var tillfälligt!!!! Får du ngn möjlighet att sova nu under dagen?

    Gustav sover fortf gott på nätterna så länge han får amma. Men jag blir ju väckt varje timme av att hjälpa honom hitta bröstet...
    Däremot har han blivit kinkigare på dagarna och sover helst bara i famnen eller bärselen.

    Jodå, Gustav har allt börjat le. Så härligtGlad.

    Hoppas du får chans att ta igen dig under dagen. Kram!      
  • Aaglars

    Åh vad mysigt nu när det börjar bli lättare att tillfredsställa Gustav på andra sätt än med bröstet. Just ligger han i babygymmet och jollrar. Har legat där i en kvart och är supernöjd. Underbart!Det är första gången jag märker att han gillar det.

    Något annat han gillar är att sitta i babysittern inne hos Agnes och Axel när de leker. Det är som att han blir lugn av deras röster och att se dem röra sig. 

    Hur har du det? Är det bättre med Theos mage? Hur har nätterna varit den sist? 

  • LyckligaLee

    Hej hej. Ok nätter här. Även hos oss är det omtyckt med babysittern hos syskonen. Då sitter Theo länge. Någon sjal har jag inte att bära i. Besök på BVC idag. Väger 5 kg nu. Ett riktigt matvrak. Fick veta att han har navelbråck. Man gör inget åt det förrän i vuxen ålder, om det inte växer ihop av sig självt. Babygym funkar inte här ännu. Här skall bäras och ligga intill bröstet. Men det gör mej ingenting. Njuter av att stora barn klarar det mesta själva. Dessutom är maken hemma halvtid hela sommaren. Så jag fortsätter att njuta av baby-tiden. Shoppat storlek 62 idag. Köpt alldeles för lite i förväg denna gången. De växer ju så fort. Hur går det med dina "stora"? Har de vant sig vid lillebror? Hinner du med dina gullungar som du vill? Jag tyckte det var körigt med två små tätt. Nu har du tre.

  • Aaglars
    vårmamma skrev 2012-08-22 20:15:43 följande:
    Jag är 43 år och fick en liten tjej den 20 maj, nr 7 i barnsakran, 5 flickor och 2 pojkar 
    Välkommen!

    Hur gamla är de andra barnen? 
  • Aaglars

    Vad kul!

    Var födde du sladdisen? Gick förlossning bra?

    Jag har mina tre barn tätt. 3,5år mellan äldsta och yngsta.
    Födde den äldsta i Malmö och de andra två i Ystad. Ystad är i år utsett tillSveriges bästa BB/förlossning, och det kan jag verkligen skriva under på!

  • vårmamma
    Hon föddes i Borås, gick över 2 veckor så jag blev igångsatt, joobigt för det blir så intensivt. Men det tog ca 8 timmar från det vi kom in och tills hon föddes, en riktigt liten goding är hon
  • Finbus

    Jag fyllde 41 nu i september och fick mitt andra barn i juli, min äldsta är 5 år. Känner igen några av nicken från tråd jag hängde i under tiden jag försökte bli gravid Glad

  • Christine

    Hej! Jag fyllde 40 i somras och fick en liten flicka 16 november i år. Jag har en dotter sedan förut som är 7 år samt en bonusson på 17 finns i familjen också. Jag har inte så många andra mammor i min närhet som har små barn så jag hänger gärna på i denna tråden :)

  • Aaglars
    Christine skrev 2012-12-19 11:50:36 följande:
    Hej! Jag fyllde 40 i somras och fick en liten flicka 16 november i år. Jag har en dotter sedan förut som är 7 år samt en bonusson på 17 finns i familjen också. Jag har inte så många andra mammor i min närhet som har små barn så jag hänger gärna på i denna tråden :)
    VÄLKOMMEN och grattis till din flicka.

    Gick förlossningen bra? Mina tre har gått jättebra, och jag älskar att föda barnHjärta. Men nu har jag uppnått åldern 42,5...så nu blir det inga fler barn. 
  • Christine

    Min förlossning gick väldigt fort, hann bara in till sjukhuset så föddes hon 10 minuter senare... men det gick bra, hon mådde bra och jag med:) Min första dotter föddes också snabbt så jag var förberedd på att det kunde gå på samma sätt denna gången. Nu är hon drygt en månad, börjar bli tjock och go! Hur gamla är dina Aaglars?

  • Anna i Hult

    Hej! Är det något liv i tråden fortfarande? Vi fick vår yngsta flicka 17 feb -12 och har fyra flickor sen innan. Jag tycker allt har gått smidigt denna gång, förra gången fick vi tvillingar och det är lättare med ett barn i taget. Förstår inte riktigt det där med attlängta efter tvillingar...I dagarn har hon börjat gå och de andra har nu förstått att glömd leksak på golvet=förstörd leksak..

Svar på tråden 40+ som fått sitt 2:a, 3:dje, 4:de et.c.barn under år 2012