• Singelmamma10

En sjuk historia!!!!

Vet att det finns många konstiga historie, här är en. Kände mitt barns pappa i 7 år innan hon föddes. Vi hade träffats 2 och ett halvt år. När vi bara hade träffats några månader sa han att han ville ha barn med mig. Gick något år sen blev jag gravid. Han blev så glad och planerade jobb, framtid, barn vagn mm. Var med på allt som ultraljud, kontroller mm. När jag blev gravid bodde inte vi tillsammans utan skulle flytta ihop. Blev konstigt med hyresvärden och vi fick inte lägenheten. Sen efteråt visade det sig att han inte skickat in kontakter eller betalat in hyran, jag stod på lägenheten men han skulle sköta det. Blev ena historien efter andra. Fick en lägenhet 3 dagar innan jag var tvungen att lämna min andra. Skadad efter en olycka, han körde. Nyopererad och gravid flyttade jag. Blind och naiv, litade på honom och gick på alla helvetes sjuka historier. För att göra alla lögner han drog kort kom jag på ett par veckor innan förlossning att han levde dubbel liv. Han levde med en annan. Han fortsatte ljuga och stod aldrig för någonting. Men han träffade vårt barn första månaderna varje vecka, lovade så mycket och skulle hjälpa till. Även hans föräldrar träffade barnet. När barnet var ca 6 månader fick jag höra på skvallervägen att han skulle bli pappa igen, då var hon i vecka 20. Någon vecka efter fick jag höra att han träffat en ny och var otrogen. Han körde samma race med lögner och uppmålade bilder av sitt liv. Slutade träffa vårt barn. Nu efterhand vet jag att han körde lögner även för den nya. Mamman till barn 2 blev själv. Sorgligt art han inte träffar sitt barn. Önskar verkligen det. Gjorde historien kort men är så mycket sjuka lögner. Undra om det finns människor helt utan samvete. Har försökt fråga honom varför han inte träffar vårt barn. Bli då kallade massa fula saker. Hur mycket ska man behöva ta. Är ofta jag inser jaga då var det en lögn oxå. Eller får höra sanningen av andra. Är sjukt att man kan fungera så, glad åt att bli pappa och planera och så visar sig allt bara vara en lögn. Gör ont gör mitt barns skull

• Svar på tråden En sjuk historia!!!!
  • Pippin

Fyfan!
    Usch, vilket kräk!!
    Tur att han inte är din andra hälft längre!!
    Hoppas att du och ditt barn får ett underbart liv :)
    Det är ni DEFINITIVT värda!!!
    Barnet behöver inte en sådan pappa!
    Har du funderat på att ta kontakt m mamman till barn två?!
    Ni kan nog stötta varandra ganska bra :)

• mammalovis

Ja, det finns många lustiga typer. Min väninna fick en son med en kille hon hade dejtat ett tag. Så småningom visade det sig att han lyckats göra ett syskon till sin förra kvinna plus att han efter båda dessa gjorde en annan kvinna gravid som han numera lever med. Tre halvsyskon på mindre än ett år är rätt bra jobbat. Min väninnans son har han ingen kontakt med ...

• PrinssesAngelina

Hej!
    Jag kan ärligt nästa säga att det är mig du skriver om! Jag själv har varit med om nästa samma sak! sjuk att det finns såna människor. Jag lider med dig att du fått uppleva detta!

Mvh Anna

• Bubbasmama

Skulle kunna vara mig du skrivit om!
    Också varit med om nästan exakt samma, tyvärr finns det väldigt sjuka människor!
    Synd bara att de inte bara förstör ett barns liv men också mammornas, tagit mig nästan 2 år av terapi att bli någorlunda "normal" igen! 

Jag har dock "skatten" dvs vår son som är helt underbar och älskad från första stund!!! 

• Blivande mamma 74

Jag har också varit med liknande då han var supernervös att vi inte skulle få barn. Jag blev gravid bara efter första försöket. 10 dagar innan vår planerade bröllop kommer han hem och säger att han vill göra slut för han orkar inte mer! Då var jag gravid i vecka 18!!! Han hörde inte av sig under hela graviditeten och en vecka innan bf kommer han och säger han vill ha gemensamvårdnad. Det är så sjukt att sånna människor finns. Idag träffar han inte ens sitt barn!

• jennyvardet

Jag läste en väldigt intressant bok nyligen, the psychopath test. Jag var ihop med en kille som lätt hade kunnat göra de sakerna som ni beskriver. Jag kan tänka mig att de män ni har träffat har en del psykopatiska drag. Här finns ett test ni kan göra:

http://www.psykologitest.se/relation-psykopat.php

Fördelen med att placera en person i ett psykopatfack är att det är lättare att förstå vad som har hänt, jag antar att ni grubblar mycket på varför gjorde han så mot er? Ni har ju antagligen normala sidor som empati och förmågan att känna skuldkänslor, och man förväntar sig att alla andra ska ha det. Men en person som inte har förmågan att känna empati och skuldkänslor, kan ju faktiskt inte förstå vilken skada de orsakar. Däremot är det viktigt att försöka få stopp för sånna människor. Om du ger dem kärlek och empati, så lär de sig det som ett verktyg för att fortsätta skada och manipulera andra.

Det är alltså bra om ni berättar för gemensamma bekanta vad som har hänt så att andra kvinnor vet. 

Svar på tråden En sjuk historia!!!!