ARWEN88 skrev 2012-05-14 10:38:56 följande:
Hej! Vi planerar också syskon 2013/2014.
Vi har två killar som är födda april-10 och augusti-11, så vi vill inte ha nästa förrän lillebror är 2 år. Har gjort kejsarsnitt med båda och de blev lite "sura" när jag blev gravid efter 7 månader, så den här gången tänkte vi vänta lite längre emellan..
Börjar nog försöka i november så blir det exakt två år emellan lillebror och nya om det går på första försöket, och så har vi ett halvår på oss innan föräldrapenningen sjunker.
När ska ni börja försöka? :)
Åh vad mysigt
Ska du ha snitt nästa gång med ?
Typist att läkarna blir sura på att man blir gravid snabbt det är likom det man själv bestämmer när man vill bli gravid.
Jag själv vill ju ha 2 år mellan barnen.
Jag har 3 år mellan 1:an och 2:an och 2 år mellan 2:an och 3:an 3:an blir 2 år 8 december så 2014 är ett bra år
Jag hade tänkt nu 2012 men fick MF i april och mensen kom idag.
Men just nu får jag inte bli gravid då jag har anemi för lågt blodvärde.
Så jag ska vänta tills hmm höst typ så någon gång i höst får edt bli att vi förökar oss igen
Jag vill ha 5 men jag får nöja mig med 4 barn bara då jag har gjort 2 st snitt med pojkarna.
Så jag ska bara ha en till.
Men sen så har mannen min en utbildning som snickare så den går ut om ca 3 år så vi får se han har snackat om 2015 men 2014 är för mig bättre då e jag gravid och tills hans utbildning tar slut så kommer nästa.
Jag hade en dröm om att vara gravid med nr 5 2020 och gifta mig men såååå länge vill jag inte vänta