• 3 barns mamma84

Syskon planering 2013 och 2014

Syskon planering 2013 och 2014Solig
    Om du e som jag som bara hoppas på ett syskon år 2013 o 2014 så har just du hamnat till den perfekta tråden.   
    Vi kommer att prata om allt från himmel till jord och ingen kommer att blir besviken jag lovar.
    Så ta och slå dig ner så har vi trevligt tillsammans. 
    Kram  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Syskon planering 2013 och 2014
  • ARWEN88

Hej! Vi planerar också syskon 2013/2014.

Vi har två killar som är födda april-10 och augusti-11, så vi vill inte ha nästa förrän lillebror är 2 år. Har gjort kejsarsnitt med båda och de blev lite "sura" när jag blev gravid efter 7 månader, så den här gången tänkte vi vänta lite längre emellan..

Börjar nog försöka i november så blir det exakt två år emellan lillebror och nya om det går på första försöket, och så har vi ett halvår på oss innan föräldrapenningen sjunker.

När ska ni börja försöka? :)

• 3 barns mamma84
    ARWEN88 skrev 2012-05-14 10:38:56 följande:
    Hej! Vi planerar också syskon 2013/2014.

Vi har två killar som är födda april-10 och augusti-11, så vi vill inte ha nästa förrän lillebror är 2 år. Har gjort kejsarsnitt med båda och de blev lite "sura" när jag blev gravid efter 7 månader, så den här gången tänkte vi vänta lite längre emellan..

Börjar nog försöka i november så blir det exakt två år emellan lillebror och nya om det går på första försöket, och så har vi ett halvår på oss innan föräldrapenningen sjunker.

När ska ni börja försöka? :)
    Åh vad mysigt
    Ska du ha snitt nästa gång med ?
    Typist att läkarna blir sura på att man blir gravid snabbt det är likom det man själv bestämmer när man vill bli gravid.

Jag själv vill ju ha 2 år mellan barnen.
    Jag har 3 år mellan 1:an och 2:an och 2 år mellan 2:an och 3:an 3:an blir 2 år 8 december så 2014 är ett bra år

Jag hade tänkt nu 2012 men fick MF i april och mensen kom idag.
    Men just nu får jag inte bli gravid då jag har anemi för lågt blodvärde.
    Så jag ska vänta tills hmm höst typ så någon gång i höst får edt bli att vi förökar oss igen
    Jag vill ha 5 men jag får nöja mig med 4 barn bara då jag har gjort 2 st snitt med pojkarna.
    Så jag ska bara ha en till.
    Men sen så har mannen min en utbildning som snickare så den går ut om ca 3 år så vi får se han har snackat om 2015 men 2014 är för mig bättre då e jag gravid och tills hans utbildning tar slut så kommer nästa.
    Jag hade en dröm om att vara gravid med nr 5 2020 och gifta mig men såååå länge vill jag inte vänta        
  • WasaE

Hej.

Hoppar på här jag med =)
    Har en dotter född -09 och hoppas på syskon till henne sommar/hösten 2014. Har planerat att sluta med p-piller redan nästa år (2013) i augusti och låta det gå några månader så mensen kommer igång som den ska.

• 3 barns mamma84
    WasaE skrev 2012-05-14 18:51:04 följande:
    Hej.

Hoppar på här jag med =)
    Har en dotter född -09 och hoppas på syskon till henne sommar/hösten 2014. Har planerat att sluta med p-piller redan nästa år (2013) i augusti och låta det gå några månader så mensen kommer igång som den ska.

Välkommen
    Härligt med ett syskon till 09:an mysigt ju .
    Hoppas kroppen kommer igång snabbare efter pillren så du/ni slipper vänta månader innan kroppen kommer igång.
    Hade ni lätt med 09:an ?   
  • ARWEN88
    3 barns mamma84 skrev 2012-05-14 11:17:08 följande:
    Åh vad mysigt
    Ska du ha snitt nästa gång med ?
    Typist att läkarna blir sura på att man blir gravid snabbt det är likom det man själv bestämmer när man vill bli gravid.

Jag själv vill ju ha 2 år mellan barnen.
    Jag har 3 år mellan 1:an och 2:an och 2 år mellan 2:an och 3:an 3:an blir 2 år 8 december så 2014 är ett bra år

Jag hade tänkt nu 2012 men fick MF i april och mensen kom idag.
    Men just nu får jag inte bli gravid då jag har anemi för lågt blodvärde.
    Så jag ska vänta tills hmm höst typ så någon gång i höst får edt bli att vi förökar oss igen
    Jag vill ha 5 men jag får nöja mig med 4 barn bara då jag har gjort 2 st snitt med pojkarna.
    Så jag ska bara ha en till.
    Men sen så har mannen min en utbildning som snickare så den går ut om ca 3 år så vi får se han har snackat om 2015 men 2014 är för mig bättre då e jag gravid och tills hans utbildning tar slut så kommer nästa.
    Jag hade en dröm om att vara gravid med nr 5 2020 och gifta mig men såååå länge vill jag inte vänta        
    Ja, jag ska ha snitt nästa gång. Fick ett akut med första så efter det är jag garanterad planerade. Skönt att veta det redan innan man blir gravid så man slipper krångel sen..

Vad tråkigt med missfall och det låga blodvärdet. Vet inte riktigt vad anemi är faktiskt. Hoppas det försvinner innan ni vill börja försöka baka bebis i alla fall :)

Har de sagt till dig att det blir ditt sista snitt? För till mig så sa de att det är väldigt individuellt och att en del kan få 2 snitt medans en del 5 osv.. Jag var så orolig efter sista snittet att de skulle sätta stopp men de sa att allt såg bra ut för en till graviditet :D Det blir väl troligtvis sista ändå eftersom sambon inte vill ha fler än 3 barn.
  • Sawika

Hej! Har nu bestämt att vi ska skaffa ett gemensamt barn jag  och min sambo Jag har har två sen tidigare födda 06 och 08. Men som sagt nu blir det förhoppningsvis en till!

• 3 barns mamma84
    Sawika skrev 2012-05-21 01:43:36 följande:
    Hej! Har nu bestämt att vi ska skaffa ett gemensamt barn jag  och min sambo Jag har har två sen tidigare födda 06 och 08. Men som sagt nu blir det förhoppningsvis en till!
    låter väldigt mysigt Vilken månad blir det att försöka på ?
  • WasaE

Hej, och tack =)

Det gick oväntat fort med dottern som är född -09 nämligen på första försöket =D

Så jag hoppas att det tar sig hyvsat fort denna gång med, blir så antagligen bortskämd och tror att det kommer gå lika lätt då men det är ju inte säkert så vi håller tummarna =D

Känns så bra, månaderna tickar på, nu kommer en sommar och sen går ju alltid så himla fort! 
    Och jag läser just nu på högskolan så kommer börja termin 4 till hösten 2012 och då kommer jag att börjat termin 6 när bäbisverkstan sätter igång. Så har räknat med att vara gravid min sista termin på högskolan.  Ta examen och sedan får bäbis komma ^.^ 

• Jessica1108

Här hoppar jag också in! Har en liten kille som föddes i augusti 11 och längtar redan efter tvåan! Vi tänkte börja verkstaden nästa år och förhoppningsvis få en liten till under 2014. Skulle egentligen vilja sätta igång på studs men får väl lyssna lite på sambon också:)

• 3 barns mamma84
    Jessica1108 skrev 2012-06-06 10:25:04 följande:
    Här hoppar jag också in! Har en liten kille som föddes i augusti 11 och längtar redan efter tvåan! Vi tänkte börja verkstaden nästa år och förhoppningsvis få en liten till under 2014. Skulle egentligen vilja sätta igång på studs men får väl lyssna lite på sambon också:)
    Mysigt
    Ja man måste också lyssa på männen vår
    Själv skulle jag vilja sätta igång nu redan men sambon har bestämmt sig till 2014 så det e bara o vänta men sammtigt går det väldigt fort oxå   
  • Jessica1108
    3 barns mamma84 skrev 2012-06-06 11:07:09 följande:
    Mysigt
    Ja man måste också lyssa på männen vår
    Själv skulle jag vilja sätta igång nu redan men sambon har bestämmt sig till 2014 så det e bara o vänta men sammtigt går det väldigt fort oxå   

Ja det gör ju det! Och dom växer så fort! Man får försöka njuta av stunden som är nu för tjoff säger det bara så tar dom studenten!:)
  • Ellen 20

Hejsan! _Jag hoppar gärna in här om jag får :)

Jag och min sambo planerar att skaffa ett till barn 2013. Eller ja det är då spiralen försvinner så att säga ;).
    Vi har 1 gemensamt barn som är född -10 och jag har sedan två sen tidigare, födda -04, -07 och han har två sen tidigare födda -02,-04 så de blir vårat andra gemensamma men vårat 6:e barn i familjen.

=)    

• 3 barns mamma84
    Ellen 20 skrev 2012-07-01 22:35:51 följande:
    Hejsan! _Jag hoppar gärna in här om jag får :)

Jag och min sambo planerar att skaffa ett till barn 2013. Eller ja det är då spiralen försvinner så att säga ;).
    Vi har 1 gemensamt barn som är född -10 och jag har sedan två sen tidigare, födda -04, -07 och han har två sen tidigare födda -02,-04 så de blir vårat andra gemensamma men vårat 6:e barn i familjen.

=)    
    åååh vilken kärlek Hjärta
Svar på tråden Syskon planering 2013 och 2014