• Anonym

Existerar det lustlösa förhållandet?

Att känna lust associeras allt för ofta till sex. Då man antingen känner väldigt mycket för det eller knappt ingenting. Men varför har vi människor blivit så olika beträffande detta? Vad är det egentligen som kan ha hänt när detta den starkaste driften hos närmast allt levande åsidosätts såsom något mindre viktigt dvs. ses såsom något som man definitivt inte har lust för? Har man må hända svårt att känna lust för mycket annat i livet också? Man måste man ju t ex trots allt känna något för varandra om man är ihop dvs. ha en lust att vara tillsammans och ihop. Eller?

• Svar på tråden Existerar det lustlösa förhållandet?
  • Anonym

Vad som helst kan ha hänt..

Sjukdom, barn eller bara en kris..

Jag lever just nu helt utan sex och obefintlig närhet. Ibland pirrar det till men det försvinner fort när responsen uteblir.
    Ganska skönt måste jag säga att slippa sex.
    Kanske hade jag varit tvärtom om partner varit intresserad?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-13 10:35:56 följande:
    Vad som helst kan ha hänt..

Sjukdom, barn eller bara en kris..

Jag lever just nu helt utan sex och obefintlig närhet. Ibland pirrar det till men det försvinner fort när responsen uteblir.
    Ganska skönt måste jag säga att slippa sex.
    Kanske hade jag varit tvärtom om partner varit intresserad?

Du associerar direkt till sex. Men att ha lust bör ju rimligen också gälla så mycket mer än att man känner för att ha sex med personen i fråga. För det låter precis som om många har gått in i ett förhållande med någon bara för denne ger den andre en möjlighet till sex. Och det precis som om själva sexet är viktigare än själva människan man är ihop med?

Men att känna lust till någon bör ju rimligen därför gälla så mycket mer än bara detta att man vill ha sex med vederbörande. För hur annars ska man känna lust att stå ut att vara tillsammanas om nu någon där av t ex blir sjuk som du skriver?

Svar på tråden Existerar det lustlösa förhållandet?