• Anonym

lögner

Är ihop med en man sedan många år tillbaka.
    Han har varit utsatt för krafig mobbing som ung- vilket säger han gjorde så de första lögnerna kom.

När jag kom in i bilden ljög han om jättestora saker, pengar, företag han haft, bekanta ja allt. Senare när dessa lögnerna kom fram och skulder hopade sig skyllde han att han måste ljuga på grund av att han inte ville förlora mig. I fyra års tid och massor av lögner har han lagt skulden på mig hela tiden.
    Lögnerna kan vara hur små och löjliga som helst.

Idag vet jag att han ljög även som yngre och hans föräldrar säger man inte kan lita på vad han säger. Nu vågar han inte skylla att han måste ljuga på grund av mig längre- Nu säger han bara att han inte vet varför han ljuger.

Igår ljög han om en hund. Jag frågade om han tagit ut hunden. Ja sa han. Men du är inte blöt a jag (det ösregnade) nej han tog av sig tröjan  när han kom in. Men håret är inte blött sa jag. Nej då kom det fram att hunden nte varit ut.

Han ljög om nått så löjligt. Sen när han blir påkommen med en lögn är han tjurig, gapig och startar bråk hela tiden i minst 2-3 dagar....

Jag misstänker även AD/HD han föräldrar berättade nu nyligen att dom läng misstänkt en diagnos dom med.
    Han kan bara koncentrera sig på en sak i taget och har då full fokus (ser inget runt omkring-hör inget runt omkring) Han påbörjar massor av saker och sen inte avslutar det. Har svårt att ta tag i saker som är jätteviktiga och skjuter alltid problem åt sidan (därav skulder,krediter osv på över 250 000)
    Han är orolig och känner sig rastlös men kommer aldrig igång.
    Han gör inget utan en direkt order.

Detta ovanstående betteende gör stor procent av lögnerna, han ljuger så mycket t det finns ingen tillit längre. Han spelar även bort (spalade bort nu har han ej tillgång till ekonomin) massor av pengar (30 000 på två månader)

Finns nått vi kan göra för jag skall våga få tillit igen??
    Kan man utreda en diagnos någonstans då vårdcentralen ej tar detta på allvar.
    Han har en psykolog som gett honom 6 tider sen ett år tillbaka- hon är sjuk, hon har inga tider, hon patar bara om hans barndom när han vill börja med lögner etc

Var kan vi söka hjälp med lögner och kolla upp en diagnos utan att han skall pumpas full med zoloft som ej ger effekt- och han inte ens känner sig deprimerad

• Svar på tråden lögner
  • Anonym

svarar inte experterna på familjeliv längre eller??

Svar på tråden lögner