Hur många idioter finns det...och hur många måste dras till mig som flugor till socker?
Finns det människor med bra moral? Varthän jag vänder mig möter jag enorma egon utan förmåga/vilja att se mina behov/önskemål. De senaste åren har jag fungerat som en biktmorsa och ställt upp till höger o vänster för "vänner" som behövt stöd, pengar, någon att prata med, skjutsa hit o dit, jobba extra för någon annan osv osv. Jag har haft en stor kris i mitt liv. Då var "vännerna" som bortblåsta. En tjej som jag ringde när jag mådde som värst, svarade att hon mådde så dåligt av att höra att jag mådde dåligt...sedan dök hon inte upp förrän jag var på fötter igen!! Under våren har jag stöttat en väninna som råkat ut för en pojkvän som bedrog henne. Så fort hon varit ledsen har jag åkt till henne för att stötta, lyssna och trösta. Nu skulle jag behöva lite stöd, men då finns ingen tid??!! Är jag en idiotmagnet? Sänder jag ut signalen "utnyttja mig hur du vill o kasta mig sen"?! Vad gör jag för fel? Hur hittar jag normala vänner som är vuxna och schyssta??