Anonym (Eh... OKEJ!) skrev 2012-05-14 17:34:56 följande:
Du blev alltså placerad på behandlingshem med dottern- och efter det så var LVU fortfarande på tal? Det talar ju för att det inte bara var din socialsekreterare som tyckte något var konstigt eftersom jag antar att det inte var hon som arbetade på hemmet?
Jag håller med om att att du blev oerhört dåligt bemött av socialsekreteraren, men hellre att saker och ting kollas upp en gång för mycket eller hur?
Jag har aldrig sagt att alla föräldrar med aspbergers syndrom är dåliga föräldrar. Jag sa att jag tror att de generellt är i behov av mer stöd och hjälp än föräldrar utan syndrom.
Jag har aldrig sagt att alla med syndrom är likadana och ska inte vara föräldrar? VAR skrev jag det?
Du behöver inte tycka synd om mig.
Om du kunde sluta läsa in saker som jag inte skrivit skulle du sett att jag aldrig sagt "DU sa såhär!!"
Och ja, det är otroligt naivt att höja socialen till skyarna och tro att dom är ofelbara.
Nej, det fanns inga giltiga skäl till deras utredning, vilket senare kom fram vid LVU mötet när cheferna läste igenom utredningen och såg att anteckningarna mer än en gång sa emot sig själva.
Vi blev flyttade in på ett behandlingshem, ja - för att socialen sagt att "Ni behöver bara vara där i ett par veckor, så att vi hinner göra i ordning lägenheten vi har till er med möbler osv."
Det blev aldrig något med någon lägenhet - fick senare veta att det aldrig funnits någon. Dom ljög helt enkelt för att sätta oss där.
Socialen sa mig (och vittnen) rätt upp i ansiktet att dom ville sätta dit mig "bara för att dom kunde".
Dom skrev även i sin utredning att dagis och bvc gjort orosanmälan men tog sen tillbaka det när både dagis och bvc sa ifrån att socialen inte ens ringt dom för att fråga vad DOM tyckte om mig som förälder.
Dom hade inte gjort någon orosanmälan och detta stod också i rapporten. Men i början stod det tvärtom.
Det var två rejäla klantarslen helt enkelt som inte var det minsta kapabla att göra sitt jobb och som dessutom agerade oerhört oprofessionellt.
Jag gick dit för att få hjälp att hitta ett boende.
Jag tog inte för givet att jag skulle få men många i min omgivning var precis som du, med attityden "Socialen är bäst! Dom är Guds änglar på jorden! Dom hjälper dig!"
Så jag gick dit för att få hjälp.
Dom läste i mina papper och frågade "Så du har extrem ADHD?"
"Eh.. nej, jag har Asperger, inte ADHD."
"Men du tar droger?"
"Nej, jag har inte det behovet. Jag fungerar normalt i alla fall."
"Men du är ju så aggressiv nu, du MÅSTE ha adhd?"
Då hade jag suttit lugn och tyst hela mötet och lyssnat på vad dom sa.
Står inte någonstans i min utredning att jag på något sätt är aggressiv eller saknar empati.
Ändå tyckte socialen att "Så måste det ju vara för ALLA med syndrom är likadana! Så det så!"
Så då började dom en utredning.
Jag har vittnen, rapporter, BEVIS på att socialen inte hade minsta susning än sin egen okunskap att gå på när dom bestämde sig för att attackera mig och min dotter.
Det är som att säga "Homosexuella kan inte ta hand om barn! Dom borde inte få HA barn ens!!"
Homosexuell är något man föds som också - varför skulle det vara en anledning till dåligt föräldraskap?
Upprepar två saker som folk inte vill låta gå fram:
Människor UTAN syndrom har gjort HEMSKA saker mot sina barn - VAD tänker ni skylla på DÄR?
Och som nummer två, din lilla anonyma stackare - få lite kött på benen innan du går runt och tycker att socialen är så otroligt underbara människor och kan inte göra fel.