• Jeena

Namngivning-att läsa när vi tänder ljus

Hej, och hjääälp!! Behöver tips nu..

Skall snart ha namngivningskalas för vår flicka. Det mesta är planerat men behöver hjälp med nån liten text som kan passa att läsa när vi tänder ljus. Har gjort ett fint minnesljus för lillan att spara sen, med text på..

Tänkte att det ju kan passa att säga nått i stil med att detta ljus symboliserar lågan i ditt liv, hoppas alla här kommer vara med och hålla den vid liv.. Eller något liknande.

Men har så himla svårt att få ihop nått som låter fint och inte alltför krystat.. suck.

Nån som har tips på nån passande dikt eller hur skulle ni som är duktiga på texter formulera er???

• Svar på tråden Namngivning-att läsa när vi tänder ljus
  • hallontryffel

Den här välgångsönskningen är fin, handlar ju inte om ljus, men det går ju att lägga till några ord efter dikten:

Jag önskar dig inte guld, mitt barn
    ej heller pengar och makt.
    Jag önskar dig modet att vara dig själv
    och stå för det du har sagt.
    Jag önskar dig inte en stenfri väg,
    men kraften att vägen gå.
    Jag önskar dig kärlek i rikligt mått
    och vänner att lita på.

...OK, nu blir det bara ett snabbt försök, någon annan kan säkert formulera "ljusdelen" bättre, men bara så du får en blid av vad jag menar:

Nu tänder vi ett ljus för dig
    låt dess låga lysa klart.
    Vi alla här vill finnas till för dig
    må ditt liv bli underbart!

• Jeena

Åh, tack. Det var jättefint. Skrattande Nu är bara frågan om jag klarar att läsa nått sånt utan att få gråtklumpar i halsen.. hihi.. Så blödig nuförtiden så jag vet inte vad.. :)

• goabarn77

Lyckans minut av Erik Lindorm, så vacker. Lästes på mitt barns namngivningsceremoni. Inte ett öga torrt.

Svar på tråden Namngivning-att läsa när vi tänder ljus