• Anonym

orkar jag dementera alla lögner?! SKA jag det?

Fick läsa mitt barns pappas uttalande i snabbutredningen till vårdnadstvist.

FULLT med lögner! t.om med när jag träffade min fästman, vilket han inte kan veta, då vi inte hade kontakt.
    Han menar att han valde när jag berättade för honom att jag skulle fullfölja graviditeten, att han avbörja kontakt med mig då jag inte längre var singel. DET VAR JAG! Detta var i Juli månad, jag träffade min fästman i Augusti, och med tanke på att pappan och jag inte hade kontakt, kan han inte veta när jag träffade min nye. 
    (såvida han inte har spionerat på mig)...   

Ingenting i det han sagt stämmer!

Ska jag dementera detta?? Har mycket som bevisar motsatsen till det han säger MEN det blir ju en väldigt väldigt lång historia...

Är det till hans fördel i en vårdnadstvist, där han vill ha gemensam vårdnad, att smutskasta mig?       

• Svar på tråden orkar jag dementera alla lögner?! SKA jag det?
  • puss

På vilket vis är det smutskastningen att påstå att di träffade din nya i augusti?

• Anonym
    puss skrev 2012-05-14 18:46:34 följande:
    På vilket vis är det smutskastningen att påstå att di träffade din nya i augusti?

DETTA är inte smutskastning, bara en lögn. 

Finns andra exempel på smutskastning. (Som jag inte tar här).  
  • orpon

Klart han ska ha gemensam vårdnad... sluta tramsa nu... enda felet är att han inte fick det direkt från början!

• Anonym
    orpon skrev 2012-05-14 18:57:22 följande:
    Klart han ska ha gemensam vårdnad... sluta tramsa nu... enda felet är att han inte fick det direkt från början!
    Har han rent mjöl i påsen får han väl det.

Det kan han ju visserligen få ialla fall, men inte genom mig. 
  • pegga

Det centrala för domstolen är att besluta om vårdnad, boende och umgänge. När du träffade din nya verkar öht inte relevant för den bedömningen och domstolarna brukar vara vana att sålla i sånt där "trams" som rör historiken för föräldrarnas relation.

Berätta du din version, men grotta inte ner dig i ovidkommande detaljer.

Domstolen ska besluta om hur barnet ska ha det framöver. Hjälp dem med din motiverade uppfattning om det. 

• Anonym
    pegga skrev 2012-05-16 07:45:32 följande:
    Det centrala för domstolen är att besluta om vårdnad, boende och umgänge. När du träffade din nya verkar öht inte relevant för den bedömningen och domstolarna brukar vara vana att sålla i sånt där "trams" som rör historiken för föräldrarnas relation.

Berätta du din version, men grotta inte ner dig i ovidkommande detaljer.

Domstolen ska besluta om hur barnet ska ha det framöver. Hjälp dem med din motiverade uppfattning om det. 

Tycker det låter jättebra. Så han gör kanske bara bort sig om han drar upp trams??

Man ser tydliga skillnader i våra uttalanden. Han pratar om sig själv, vad han har rätt till, och jag pratar om vårt barn och att jag efterlyser ett föräldraansvar från hans sida. 
Svar på tråden orkar jag dementera alla lögner?! SKA jag det?