• Cell

BIM +6 men testet visar neg?

Hejsan!

Det här känns lite udda att blir medlem och skriva här på FL, eftersom jag är singel och inte planerar att skaffa familj. Ändå har jag haft relativt stadigt, oskyddat sex (döm mig en annan dag) med samma partner i snart två år, nu senast dagen innan, på dagen och dagen efter min ÄL (som jag kollat upp med diverse test på nätet, inte medicinskt, bör tilläggas).
    Nu så står jag här med utebliven mens sedan 6 dagar tillbaka. Nervös som ett vrak går jag och köper gravtest - som visar negativt. Hur pålitligt är det? Bör jag göra om? Och om jag nu inte är gravid - vart har min mens tagit vägen?! O_o

Jag vänder mig till er, erfarna och kunniga människor, så att jag kan sova lättare om nätterna. 
    Tack! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-15 06:00
    Jag har andra symtom också, inbillar jag mig i alla fall - kanske känner jag efter för mycket.
    Bröstvårtorna är känsligare än vanligt, magen är i allmänt otillstånd, svullen och bubblig, och senast igår hade jag grymma humörsvängningar - men det är ju samma symtom som för mens. Vad ska jag tro?!

• Svar på tråden BIM +6 men testet visar neg?
  • TrueMeaning

Vissa personer är låghormonare, alltså visar inte testerna något förrän HCG-halten (graviditetshormet) har ökat såpass att testet känner av det.

Mensen kan även utebli genom stress, hård/överdriven träning men även vid ändrade matvanor, viktuppgång/nedgång. Mycket som spelar in!!

Men jag rekommenderar dig att vänta ca 3 dagar och sen ta ett nytt test.
    Barnmorskorna brukar alltid säga att man inte ska testa innan mensen varit 14 dagar sen eftersom den kan hoppa ibland.

Lycka till och hoppas att din mens kommer igång av sig själv snart eller att du får ett positivt test (om du vill det)

Väntan har blivit en del av våra liv
  • Cell
    TrueMeaning skrev 2012-05-15 15:44:10 följande:
    Vissa personer är låghormonare, alltså visar inte testerna något förrän HCG-halten (graviditetshormet) har ökat såpass att testet känner av det.

Mensen kan även utebli genom stress, hård/överdriven träning men även vid ändrade matvanor, viktuppgång/nedgång. Mycket som spelar in!!

Men jag rekommenderar dig att vänta ca 3 dagar och sen ta ett nytt test.
    Barnmorskorna brukar alltid säga att man inte ska testa innan mensen varit 14 dagar sen eftersom den kan hoppa ibland.

Lycka till och hoppas att din mens kommer igång av sig själv snart eller att du får ett positivt test (om du vill det)
    Uhm...tog testet nu när jag vaknade (jag jobbar natt, så mitt "morgonurin" är nu på eftermiddagen) och det visade positivt!
    Gud, hela världen är upponer, jag har snackat med killen och han är på, mina vänner står helt bakom mig, min familj....det är helt sjukt! Jag ska bli mamma! =D 
  • isflikkan1

GRATTIS Cell!!

Själv har jag för första gången i hela mitt liv gått över mensen med 11 dagar, fortfarande inget plus. Jag och min sambo vill självklart skaffa ett barn i framtiden, så just nu är hela dagarna en otrolig väntan....     

• TrueMeaning

Grattis :) Va roligt!! Lycka till :)

• Cell
    isflikkan1 skrev 2012-05-15 17:39:40 följande:
    GRATTIS Cell!!

Själv har jag för första gången i hela mitt liv gått över mensen med 11 dagar, fortfarande inget plus. Jag och min sambo vill självklart skaffa ett barn i framtiden, så just nu är hela dagarna en otrolig väntan....     
    Tack tack! =D
  • Cell
    TrueMeaning skrev 2012-05-15 19:11:39 följande:
    Grattis :) Va roligt!! Lycka till :)
    Tack så mycket! ^_^
  • Cell

Jaha, det var den bebislyckan det; fick vad jag antar är missfall i går. Stark smärta i vänstra delen av buken (?) och sedan "klumpig" blödning. Som bara blivit mörkare och rikligare...såååå tråkigt. =(
    Bör jag uppsöka gyn för att kolla rester och sån't, eller tar kroppen hand om det själv?  För jag har inga andra föreställningar - det kan inte vara mycket annat än missfall så som det ser ut.

Svar på tråden BIM +6 men testet visar neg?