Daysis skrev 2012-05-17 09:12:19 följande:
Jag har precis laddat ner en app till min telefon som heter 'kaloriräknaren', där finns alla livsmedel och man kan även söka på märken eller mat från t ex McDonalds och Subway. Den räknar ut antal kalorier, mängd fett, protein och kolhydrater. Verkar vara superbra!
Nu är det ju långhelg men på måndag tänkte jag börja räkna kalorier! Har 8 kg att gå ner och målet är att det ska vara borta tills 1 september.
Är gärna med här oxå och berättar vad jag äter och kanske kan få lite inspiration från er andra!
Tycker personligen att det är lättare att gå ner under sommaren eftersom man ofta rör sig mer då och så finns det mycket hälsosamt och gott att äta som vattenmelon och jordgubbar.
Hej vad kul att du vill vara med! Jag tänkte faktiskt som dig, det här med att under sommaren känns det enklare att inte vilja äta framförallt utemat (som jag gärna vill ha..)men också så mycket. Under sommaren nu kommer vi vara ute mycket, då jag har en sprallig 1 åring. Och precis som du säger, på sommaren väljer jag ofta jordgubbar, melon, annan frukt och grönsaker framför en godispåse.. Jag vet inte varför, men det är godare på sommaren. Plus att alla Lokas nya smaker är helt fantastiska.
Den laddade jag faktiskt ner igår. Tycker dock den är väldigt svår att förstå, just med att veta hur mycket kalorier det blir om jag fyller i att jag ätit makaroner.. Jag skriver ju ingen exakt mängd (eftersom det inte går?) så hur vet man då? Jag tänker mest räkna kcal ungefärligt. Väljer oftast det med minst kaloriinnehåll framför något ungerfärligt samma, med mer.