• trollbarnen5 s mamma

Gravidfunderingar.....

Jo men så här är det. Känner att jag måste ventilera av mej lite tankar å funderingar å så. I söndags så fick jag göra ett extra ultraljud pga onda sammandragningar mm. Allt var bara bra som tur var å på en bild som hon visade på skärmen så satt bebisen så man såg den underifrån liksom. Vi har fått veta på det vanliga ultraljudet att vi till 70 % väntar en liten pojk så jag kikade efter den lilla snoppen å pungen men det var helt tomt mellan benen. Börjar tro att dom såg lite fel på det första ultraljudet Tungan ute. Nån som har råkat ut för nått liknande?

Är i v 22 så jag tycker att man borde se könet ganska så bra nu. Kram på er. 

• Svar på tråden Gravidfunderingar.....
  • MrsMom

När jag var på UL så sa hon att det skulle bli en kille, ut kom en kille. Jag fick förklarat att det skulle vara lättare o mer säkert att pricka in en kille än en tjej.
    Frågade du inte bm vid ultraljudet om hon kunde kolla eller kollade du efter själv? om jag fattar det rätt =)

• Ingiz

Jag har också hört att det ska vara mycket "säkrare" när man väntar en kille att se könet vid UL då det är så att en snopp och en pung lätt kan gömma sig bakom något annat. Så har man sett det så ska det vara riktigt säkert men har också förstått att flickor kan vara svullna så det ibland kanse ut som en pojke.

Vi fick bedkrf om rn pojk och ut kom en pojk. Han skrevade så fint på UL så det gick inte att missa

• trollbarnen5 s mamma

Den här lilla bebisen bresade riktigt bra den med å jag såg ingen skugga eller nånting annat heller. Har tre söner sen förut å har sett deras små snoppar på ul. Vi fick en dotter för ca tre år sen å på hennes ul så var det också helt tomt mellan benen när sköterskan skulle visa oss ;). Är ju så nyfiken av mej å vill veta nu men det är nog bara att hålla ut å vänta tills den kommer ;).

• Ingiz
    trollbarnen5 s mamma skrev 2012-05-16 14:00:50 följande:
    Den här lilla bebisen bresade riktigt bra den med å jag såg ingen skugga eller nånting annat heller. Har tre söner sen förut å har sett deras små snoppar på ul. Vi fick en dotter för ca tre år sen å på hennes ul så var det också helt tomt mellan benen när sköterskan skulle visa oss ;). Är ju så nyfiken av mej å vill veta nu men det är nog bara att hålla ut å vänta tills den kommer ;).
    Men då kanske det är så att det är inom de där 30% att det är en liten tösabit
    Ska du göra UL i v 32? Annars hade nog jag gjort ett könsUL bara för att stilla min nyfikenhet
  • trollbarnen5 s mamma
    Ingiz skrev 2012-05-16 17:07:31 följande:
    Men då kanske det är så att det är inom de där 30% att det är en liten tösabit
    Ska du göra UL i v 32? Annars hade nog jag gjort ett könsUL bara för att stilla min nyfikenhet
    Vi bor så tokigt till, blir för långt att åka tyvärr annars så hade jag gjort ett sånt mer än gärna Tungan ute.
Svar på tråden Gravidfunderingar.....