• Anonym (sexlös)

Min sambo vill inte ha sex...

Hej
    Jag drar min historia så kort jag kan göra den:

I augusti  förra året träffade jag min nuvarande sambo. Vi flyttade snabbt ihop, i oktober, då vi bodde 35 mil ifrån varandra. Sexlivet var underbart. Mycket sex (kunde ha flera ggr om dagen), varierande och väldigt, VÄLDIGT bra. 
    I december blev det en nedtrappning i sexmängden men vi hade fortfarande sex ett par ggr i veckan.
    Sen hade vi bara sex 1 gång i januari - då lyckades jag dessutom bli gravid. Och sen har det varit ca 1 gång i månaden och nu är det 5 veckor sen vi hade sex. 
    Jag är lika sugen som alltid - om inte mer. Men han vill inte. Han säger att han inte är sugen för att han inte trivs i den lägenheten vi bor i???
    MEN han är fortfarande lika gosig och mysig och har behovet av att vara nära som han haft sen vi började. Han vill bara inte ha sex. Och inget jag gör får honom på andra tankar..
    Jag får "ta saken i egna händer" för att inte bli galen.. Men då känner jag mig samtidigt som en dålig människa!!

Jag vet att han inte är otrogen för det finns det ingen tid till.. Så länge han inte går upp mitt i natten och smyger iväg.. (vilket han inte heller gör för jag vaknar flera ggr per natt och går upp och kissar och ligger han där och sover)

Men vad är det som händer?? Någon som råkat ut för liknande??

Jag orkar inte leva så här.. Känner mig inte önskad och åtrådd alls och jag är rädd för att jag kommer lämna honom p.g.a. detta!!!

• Svar på tråden Min sambo vill inte ha sex...
  • hellokill3r

Ni måste prata ordentligt om detta! Om han inte vill prata rakt ut med dig så skriv ett brev om hur du känner. Vissa killar har svårt för sex i samband med graviditet men det kan vara svårt att säga det rakt ut.

• Fröken66

Känner igen dej i ditt problem,det var lika för mej och min man!,graviditeten förklara han att barnet känns så nära,han fick minskad lust bara av tanken av barnet,sen nät barnet var fött tog det lång tid iallafall att komna tillbaka,.kolik och lång vakna nätter!,just nu år barnet 2,5 år och nu har vi kommit tillbaka lite smått,men jag var stressad över detta att vi inte hade sex så ofta,men det har lagt sig,utan mycket närhet o kärlek är om inte viktigare!,skynda långsamt!

• Anonym (sexlös)

men detta började ju innan jag blev gravid.. så jag vet inte ifall det är därför vi inte har sex..

• Fröken66

Om du tycker det känns jobbigt att fråga,så skriv!,det gjorde jag!,för jag tyckte det kändes jobbigt!
    ,men du behöver berätta att du är orolig över erat sexliv och hur du känner,och du behöver oxå veta hur han känner!

• Anonym (sexlös)

Han säger att det inte är något fel på mig och att hans känslor för mig inte har förändrats.
    Anledningen till att han inte vill ha sex är för att han inte trivs i lägenheten vi bor i och kan då inte slappna av ordentligt. Han går också på någon typ av antidepressiva tabletter som också minskar sexlusten, tydligen!

Det är sjukt jobbigt för jag känner att jag inte kan bli arg eller "ställa krav" på honom att det måste förändras eftersom att han inte kan hjälpa det egentligen... 

• jonte02

Antar att ni letar efter nytt boende då? Om inte annat så kanske det kan vara en kul grej att göra tillsammans. Gör en gemensam grej av det.

Passa på att vara ute mycket tillsammans nu när det är ljust och grönt ute. Ta långa promenader. Ge varandra lite utrymme i lagom dos. Antidepressiva tabletter låter inte så positivt för hans del och hans lust. Intressera dig för hans depression. Vad kan ni göra för att pigga upp det hela? 

Försök att få igång kommunikationen mellan er. Förklara hur du känner. Intressera dig för honom och hans bekymmer. Visa att du finns där för honom och vill "hjälpa till". Krav blir troligtvis inte så bra.  

• Anonym (sexlös)

Ja, vi letar hus (med tanke på tillskottet som kommer i höst) Och vi är just nu med i en budgivning på ett superfint hus, så jag håller tummarna där!

Vi är ute mycket tillsammans.. Vi spenderar nästan all tid ihop då vi även jobbar ihop.
    Nej, det är väl inte så positivt. Han har berättat ytligt om anledningen till att han går på pillerna men han vill inte gå in i detalj för det har med ett ex att göra (var hans förklaring).

Jag har förklarat hur jag känner men det enda jag får till svar är att han inte trivs och de antidepressiva pillerna och att han inte kan göra något åt det!
    Jag vet liksom inte hur jag ska kunna hjälpa till när han säger att det inte finns något man kan göra?? 

Svar på tråden Min sambo vill inte ha sex...