• Anonym

Hur många dagar höll ni upp inför spermaprovet?

Ni vars män lämnat spermaprov, hur många dagar innan "höll ni upp" från att ha sex eller han masturberade? Det står på vår lapp 2-5 dagar helst. Sambon ska lämna på fredag och grejen är att jag tror jag har äl idag lägligt nog. Hade sex i förgår men känns som det kanske inte räcker? Hur ska vi göra? Köra en gång idag eller vänta helt och då kanske chansen blir mindre att det tar sig denna månaden?

• Svar på tråden Hur många dagar höll ni upp inför spermaprovet?
  • Anonym

Tack för svaret. Kanske lika bra att inte köra idag då, så det visar rättvist resultat...har vi väntat så här länge kan vi kanske lika gärna vänta ett tag till

• Årsta

precis, en fördel kan att fylla burken hemma och köra in det till sjukhuset, känns väldigt underligt att fylla en burk i deras speicalrum

• Anonym

Hehe jo, han ska göra det trots vi har en 50 min till sjukhuset men de sa högst 2 timmar får det gå. Så kan kan ta hand om saken hemma i lugn och ro....även om det kanske känns jobbigt och stressande.

• isadora81
    Anonym skrev 2012-05-15 17:18:28 följande:
    Tack för svaret. Kanske lika bra att inte köra idag då, så det visar rättvist resultat...har vi väntat så här länge kan vi kanske lika gärna vänta ett tag till

Det är nog klokt. Som gyn sa att om ett spermaprov kommer tillbaka och visar sig att det inte är OK då säger svaret ingenting om man inte har utfört det korrekt. Så det känns ganske bortkastat att göra ett spermaprov om man inte tänker följa deras regler.
  • Anonym

isadora81: nej precis. Det stod ju visserligen 2 till 5 dagar men lika bra somsagt att inte "chansa".

Årsta: Tror jag det Tyst

• Anonym

2-5 dagar? Då är det väl bara att köra på idag eller? Det de vanligtvis är intresserade av är om simmarna är pigga eller inte och det ser de ju på ett tvådagars. Jag hade defenitivt kört på idag om jag varit dig med de känningarna. Jag går på en IVF behandling och hade ändå gjort det om jag haft känningar som sagt..

Kram

Svar på tråden Hur många dagar höll ni upp inför spermaprovet?