• MammaRebecca

Restaurangbiträden, när slutade ni jobba?

Jag har några frågor till er som jobbar som restaurangbiträden, servitiser osv.
    Vad för arbetsuppgifter har ni?
    Vilka arbetstider?
    Hade ni möjlighet att få andra arbetsuppgifter på arbetsplatsen?
    I vilken vecka valde ni att sluta jobba? Eller höll ni ut så länge ni kunde?

Be kind, for everyone you meet is fighting a hard battle!
  • Svar på tråden Restaurangbiträden, när slutade ni jobba?
  • emmak

Jag arbetar som bowlinghallsvärd,
    I arbetet ingår matlagning och servering.
    Fick sluta vecka 30 pga foglossning och förvärkar.

• Mamsterbabe

Första barnet blev jag sjukskriven v.23 pga extrem foglossning. Väntar 2a barnet nu, är i vecka 6+4 och kräks konstant.. Lutar åt sjukskrivning. Jobbar som servitris på en restaurang, enda anställda så gör allt själv.

• MammaRebecca
    Mamsterbabe skrev 2012-05-27 12:30:38 följande:
    Första barnet blev jag sjukskriven v.23 pga extrem foglossning. Väntar 2a barnet nu, är i vecka 6+4 och kräks konstant.. Lutar åt sjukskrivning. Jobbar som servitris på en restaurang, enda anställda så gör allt själv.
    Jag har ni (v.23) fått extremt ont i ryggen. Känns som ischias, men nu är smärtan ihållande i ryggen/låret på vänster sida. Tycker jag börjar få känningar på höger sida också. Vet inte om det kan vara foglossning eller om det är ischias. Är sjuk nu, men imorgon åker jag till läkaren för sjukskrivning ifall det inte blivit bättre :(
    Be kind, for everyone you meet is fighting a hard battle!
  • Iväntanpålivet

Arbetade på BK när jag var gravid. Sa ifrån kassatjänsten sista två månaderna tror jag, pga foglossning. Kunde inte springa fram och tillbaka hela tiden för att servera. Stod istället i köket hela tiden. Slutade arbeta i vecka 34, trots svåra smärtor. Blev nämligen uppsagd på slutet så jobbade in i det sista för att tjäna in några extra slantar.
    Men mådde ganska dåligt på jobbet sista tiden för jag var tvungen att be om hjälp hela tiden eftersom jag knappt kunde böja mig ner eller lyfta kartonger osv. Hade inte en enda kollega som hade varit gravid så ingen förstod mig, tyckte bara jag var jobbig och ivägen liksom.  

Svar på tråden Restaurangbiträden, när slutade ni jobba?