Det låter som att Ban Phe som ligger 2 timmar söder om Bangkok skulle passa perfekt för er föräldraledighet i Thailand. Genuint och inte så många turister ännu. Det finns dessutom en svensk skola (en av de få svenska skolorna i Thailand), jag tror att de har förskola också för de mindre barnen på försök. Vi var där för första gången i mars och var supernöjda. Vi hyrde ett hus på 85 kvm av några kompisar med 3 sovrum, 2 badrum, vardagsrum/kök och en 28 kvm stor terass. 30 meter till poolen och 900 meter till havet. Jättebekvämt när man har barn att ha så gott om plats och att det är så nära till poolen.
Det vi tyckte bäst om var den familjära stämningen, både på anläggningen och i Ban Phe i allmänhet. Sedan är ju vädret betydligt bättre än runt Phuket, det brukar regna ca 30 minuter/vecka! Vi träffade en familj som varit föräldralediga i Thailand i 3 månader varav 2 månader i Ban Phe och de tyckte att allting hade varit jättebra.
Om ni är intresserade av att hyra mina kompisars hus är det bara att maila mig på [email protected], jag mailar då över lite bilder från huset, anläggningen och omgivningarna.
Ha det bra! Mvh Johan
P.S. Jag svarade på ert inlägg när det låg inne på ett annat forum häromdagen, men jag lägger in mitt svar även på detta forum för säkerhets skull