• Gabriella89

Meddela arbetet/gärna förskola erfarenhet

Jag känner mig lite orolig och nervös. Jag och min sambo känner oss så redo att skaffa fler barn och har sedan innan tvillingpojkar födda -09. Jag är relativt ny på min arbetsplats på en förskola och har kontrakt på året ut men hade dock även första tjing på ett annat grav-vik. Jag älskar mitt jobb och vill varaa kvar och är rädd att jag ska "svika" min chef med en graviditet.

Jag är rädd att jag blir jätteillamåeende och undrar hur ni gjort om ni inte kunnat ta er till jobb? Om man blir sjukskriver för överdrivet illamående måste då min chef ha reda på orsaken att det är graviditet. Jag känner att jag inte vill berätta tidigt i graviditeten.

Jag blir jätte tacksam för svar!    

• Svar på tråden Meddela arbetet/gärna förskola erfarenhet
  • CeeJay

Förut fanns det alltid möjlighet till "dold diagnos" på läkarintyg, där diagnosrutan var "översuddad" på den kopian man gav till arbetsgivaren.

Jag vet inte om detta finns kvar men är nästan helt säker på att man inte ska behöva lämna ut diagnosen om man inte vill.

Men känslan är väl att man borde göra det, för att inte hamna "ännu mer på kant" med chefen/arbetsgivaren om man redan innan känner att det är konstigt.

Men googla på antingen "läkarintyg till arbetsgivare" eller kolla på FKs hemsida. Sen KAN det ju vara så att du inte blir illamående längre tid än att du klarar dig utan läkarintyg      

Svar på tråden Meddela arbetet/gärna förskola erfarenhet