• sassus

Någon som möjligtvis har beställt den här klänningen från Laredoute?

Funderar på att beställa den till ett bröllop, men jag är osäker. Färgen i katalogen stämmer inte överens med färgen på hemsidan, och sen undrar jag hur den sitter uppe... Skulle gärna vilja veta hur storleken är också. Hoppas hoppas nån kan hjälpa mig. 

media.redcatsnordic.com/images/products/large_lr/32436/324361352-f30b1561-ddfe-449b-a410-56145575be7d.jpg 

• Svar på tråden Någon som möjligtvis har beställt den här klänningen från Laredoute?
  • mrsStatham

Varför tar du inte och använder ett badlakan istället?

Bara två saker är oändliga
  • sassus

Det blir så svårt att få det att sitta uppe tycker jag.. Klädnypor är inte så fint...

Nä, skämt å sido, den ser ganska fin ut i katalogen med skärp i midjan och en kavaj till. Fick barn för 2,5 veckor sedan med, så det måste gå att amma i klänningen och dräperingen fram trollar ju bort bebismagen som är kvar tänker jag  

• mrsStatham

Den är ju inte så dyr så varför inte beställa den och prova?
    Passar den absolut inte är det bara att skicka tillbaka den

Bara två saker är oändliga
  • La Lola
    sassus skrev 2012-05-17 13:20:16 följande:
    Det blir så svårt att få det att sitta uppe tycker jag.. Klädnypor är inte så fint...

Nä, skämt å sido, den ser ganska fin ut i katalogen med skärp i midjan och en kavaj till. Fick barn för 2,5 veckor sedan med, så det måste gå att amma i klänningen och dräperingen fram trollar ju bort bebismagen som är kvar tänker jag  
    Behöver du ingen BH under?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • sassus

Beror på hur mycket mjölk jag läcker Men funderar på att kanske bara vika in banden på en BH i så fall. Åh, jag vet inte... Hopplöst det här med att hitta klänning till bröllop. Orkar inte gå i affärer med bebis... Hittade flera fina på Bon prix, men vad jag har förstått när jag googlat lite är det inte det mest pålitliga företaget. 

• sassus
    mrsStatham skrev 2012-05-17 13:28:17 följande:
    Den är ju inte så dyr så varför inte beställa den och prova?
    Passar den absolut inte är det bara att skicka tillbaka den
    Ja, funderar på att göra det. Har lite ont om tid bara. Har skjutit upp det här "bekymret" med kläder till bröllopet för länge. Men du har rätt, lika bra att beställa. 
  • pralin
    sassus skrev 2012-05-17 13:20:16 följande:

Den sitter uppe med resår, som ser ganska tight ut på bilden så du behöver nog inte oroa dig för att flasha Flört
    Snarare finns nog risken för dubbeltutte om du har stor byst. Beställ hem den och testa, jättesöt och fin färg! Funkar den inte kan du alltid skicka tillbaka den.
  • sassus
    pralin skrev 2012-05-17 13:55:03 följande:
    Den sitter uppe med resår, som ser ganska tight ut på bilden så du behöver nog inte oroa dig för att flasha Flört
    Snarare finns nog risken för dubbeltutte om du har stor byst. Beställ hem den och testa, jättesöt och fin färg! Funkar den inte kan du alltid skicka tillbaka den.
    Nej, stor byst har jag inte. B-kupa nu när jag ammar. Men kom på att eventuella mjölkfläckar som uppstår när jag ammar lär ju synas på mils avstånd.. Blir nog svårt att knöla ner en BH också i den. Jaja, beställer den kanske ändå. Om inte kan det bli en söt sommarklänning
  • sassus

Jag har kollat på Nelly, men inte hittat nån bra. Får kolla bubbleroom också. Tack för tipset!

• sassus

Nu har jag beställt några klänningar från Bubbleroom. Hoppas någon av dem blir bra.

Svar på tråden Någon som möjligtvis har beställt den här klänningen från Laredoute?