• Ariella3

Min nya pojkvän hatar barn.

Jag är frånskild och pappan till mina barn är bästa pappan man kan önska.

Nu är det så att jag träffat min största kärlek. Han har inga egna barn, men har varit ihop med en tjej som haft barn. Detta har han dålig erfarenhet ifrån, då tjejen gjort slut och han blivit fäst vid barnen. Han träffade barnen när förhållandet tagit slut och detta tog honom ganska hårt känslomässigt.

Allt klickar perfekt mellan oss, men han vill verkligen inte träffa mina barn. Och jag förstår honom.

Vi har bara varit ihop ett halvår. Tror ni man ska låta tiden utvisa om han någon gång blir redo för att träffa barnen?
    Eller.. ska man göra slut nu?

Nu träffas vi varannan vecka, min nya kille och jag, för varannan vecka har jag barnen. Detta passar oss ganska bra. Men det börjar kännas som att han inte ser hela mitt liv, liksom. Men det kanske kvittar? Vi lever två helt olika liv varannan vecka, men kärleken är ju så stark emellan oss.

Vad tycker ni om min situation?

• Svar på tråden Min nya pojkvän hatar barn.
  • Jezibel

Oj känner exakt igen mig och har varit i samma situation. I början är det ju bra att ta det lugnt men om man vill se en gemensam framtid så funkar ju inte ett dubbelliv i längden.
    I mitt fall (då hade det gått två år utan att han träffat barnen) fick jag till slut nog och gjorde slut, och när han förstod att jag menade allvar så kom han tillbaka och "köpte hela paketet". Tyvärr fanns det redan för mycket besvikelse på honom vid det laget och han var inte mogen att bli en extrapappa så det funkade inte alls.
    Mitt tips är att ha en bra kommunikation m honom, vilka är hans framtidsplaner för er? Om han har ett bra argument och det känns bra för dig så kan du ju ge det hela lite mer tid, men älskar han dig 100% så borde han vilja träffa barnen. Lita på din intuition! Är han seriös eller är du bara "passing time" tills ngt bättre dyker upp?
    Jag hade önskat att jag följt min intuition då dubbellivet inte kändes värdigt för mig och mina barn.
    Nu har jag träffat världens bästa man och kan inte förstå hur jag kunde hänga kvar vid ngn dålig så länge. Önskar att jag lyssnat på omgivningens tydliga råd, men jag var för mesig.
    Lycka till och hoppas det löser sig! :)

• viseversa

Men du skriver att han HATAR barn i din rubrik men din ts säger att så inte alls är fallet. 

• Ariella3
    viseversa skrev 2012-05-17 18:43:44 följande:
    Men du skriver att han HATAR barn i din rubrik men din ts säger att så inte alls är fallet. 
    Nja, han säger att han hatar barn, men jag vet ju varför han säger så , för att han är rädd för att bli sårad och känslomässigt engagerad i mina barns liv. Det är bara en av hans uttryckssätt, liksom.
    Rädsla kan ge kraftiga uttryckssätt.
  • snuppis

Du måste ju fråga honom då om han aldrig vill träffa barnen, om ni ska ha ett fortsatt liv tillsammans och bo ihop så kan han ju inte flytta ut varannan vecka. Menar de är väl ändå det man strävar efter tillsammans i ett förhållande? Ett liv tillsammans vare sig den ena har barn eller inte. 

Svar på tråden Min nya pojkvän hatar barn.