• Weird One

Barnvakt, vad betalar man?

Jag jobbar heltid och har barnen på förskolan under tiden då jag jobbar.
    Saken är den att jag behöver barnvakt på helger också, funderar på att annonsera efter någon tjej eller kille som skulle vilja tjäna lite på att vara med mina barn två lördagsförmiddagar i månaden.

Frågan är nu, när jag hittat någon jag gillar och litar på, vad betalar man?
    50 kr i timman tänkte jag mig, är det rimligt?

Det kommer vara 5 timmar (08,30-13,30) varannan lördag. Barnen kommer ha ätitfrukost och det enda barnvakten kommer behöva göra i Sysslor förutom barnen i sig, är ett mellanmål som jag förbereder innan.

Tips mottages tacksamt =)

• Svar på tråden Barnvakt, vad betalar man?
  • Ema86

det beror nog på om det är en tonåring eller annat som du valt.

enklast att diskutera med personen i fråga tror jag. Vad du tycker det är värt och va den tycker o hamna nånstans mittimellan.    

o regler. vad får barnvakten göra, typ använda telefon, äta från kylen.... sånt kostar ju oxå.  

• katalysator

Jag hade väl resonerat lite som så att om jag var i din situation så skulle jag vilja ha en barnvakt som vill jobba kvar ett tag så att barnen inte behöver byta barnvakt varannan vecka, och då verkar det vettigt att försöka "matcha" andra vanliga tonårsarbetsgivare i lön. McDonalds betalar ju till exempel typ 65-90 kr/h beroende på ålder, så däromkring hade jag nog tyckt var rimligt också.

• Weird One

Regler kommer finnas, personen kommer bli upplyst i vad barnen fåroch inte får göra.
    Eftersom jag inte har hemtelefon kommer den biten inte att bli ett problem.  Äta från kylen och ta försigavdet som finns ser jag som en självklarhet.

Hittar jag rätt person som jag kan anförtro mina barn till så anförtrorjag mitt hem till samma person.

Får lyda ditt råd och prata med den jag hittar till slut.

• Weird One
    katalysator skrev 2012-05-18 20:29:03 följande:
    Jag hade väl resonerat lite som så att om jag var i din situation så skulle jag vilja ha en barnvakt som vill jobba kvar ett tag så att barnen inte behöver byta barnvakt varannan vecka, och då verkar det vettigt att försöka "matcha" andra vanliga tonårsarbetsgivare i lön. McDonalds betalar ju till exempel typ 65-90 kr/h beroende på ålder, så däromkring hade jag nog tyckt var rimligt också.

Tack för tipset =)
Svar på tråden Barnvakt, vad betalar man?