• Anonym (Anna)

Vi som startar med pergotime för första gången!

Skulle vara härligt att kunna prata av sig och bolla känslor med fler som är nybörjare inom detta men på samma väg mot det efterlängtade +et...
    Kommer att börja med pergotime inom några...
    Skriv vad ni känner för så följs vi åt!

Kram på er

• Svar på tråden Vi som startar med pergotime för första gången!
  • Anonym (Anna)

Hoppas du har rätt. hur fungerar den?

Smörjer man varje dag elle bara vissa?

• TesseTs

Mellan äl och tills mens typ. 2ggr om dagen. Den ökar progeseronen som kroppen behöver för att bli gravid/vara gravis

• Anonym (Anna)
    TesseTs skrev 2012-07-02 13:18:30 följande:
    Mellan äl och tills mens typ. 2ggr om dagen. Den ökar progeseronen som kroppen behöver för att bli gravid/vara gravis

Ok...van att allt jämt är mellan mens å äl jag dock men kör på det då!!

hoppas d fungerar...så ledsen att inget händer...hoppas bidrottning kapslarna kan göra nått
  • TesseTs

Dom åt jag med innan! Men tror på salvan!! Se til att få mens och kör om men tab och salva!

• Anonym (Anna)

Sist jag åt dem kortade de min cykel så får se nurå...ska jag inte använda salvan fören då mensen kommit då?

• TesseTs

Jag hade rådfrågat naturmedicinteamet i Stenungsund, hon som gav mig salvan!

• Anonym (Längtar)

Vad är det för salva ni pratar om? Efter att försökt i över tre år så är jag beredd att prova det =)

• Anonym (Anna)
    TesseTs skrev 2012-07-03 16:01:51 följande:
    Jag hade rådfrågat naturmedicinteamet i Stenungsund, hon som gav mig salvan!

men..ser nu att mitt svar där inte blev registerat..aja...ska till läkare nästa vecka...dag 51 nu å ingen mens.. börjat m krämen å rosenrot nu..

hur har du det?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Längtar) skrev 2012-07-11 07:38:12 följande:
    Vad är det för salva ni pratar om? Efter att försökt i över tre år så är jag beredd att prova det =)

en hudkräm som innehåller progesteron... finns på femalebalseshop.... test..man har ju inget att förlora
  • fnattan80
    Anonym (Anna) skrev 2012-07-11 08:39:35 följande:

en hudkräm som innehåller progesteron... finns på femalebalseshop.... test..man har ju inget att förlora

Vilken adress har du dit? Är det en svensk sida?
  • Anonym (Anna)

Ja den är svensk... skriver från mobilen nu så lite bökigt att kopiera länk. men tessets har skrivit namnet på sidan här tror jag...eller om hon skrev namnet å jag googlade:-P

• Anonym (Längtar så)

Hur går man till väga om det aldrig blir något + ? Finns det en gräns på hur länge man skall ha försökt ? Går man till kvinnoklinik eller till Mvc eller vart vänder man sig? Kostar det pengar?

Finns det någon som kan berätta lite? Blir tokig snart om det inte händer något!

• TesseTs

Krämen och tab. Gjorde sitt... Här fick vi tvillingbesked:D Hur går d me din mens Anna?

• Anonym (Anna)
    TesseTs skrev 2012-07-11 17:21:50 följande:
    Krämen och tab. Gjorde sitt... Här fick vi tvillingbesked:D Hur går d me din mens Anna?
    vaaaa????? ska ni få två??? jösses, å allt är ok nudå?
    jag ska på koll nästa fredag. där är det 60 dagar... suck 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Längtar så) skrev 2012-07-11 11:35:56 följande:
    Hur går man till väga om det aldrig blir något + ? Finns det en gräns på hur länge man skall ha försökt ? Går man till kvinnoklinik eller till Mvc eller vart vänder man sig? Kostar det pengar?

Finns det någon som kan berätta lite? Blir tokig snart om det inte händer något!
    Hej!
    Jag ringde gyn så skrev dom upp oss på väntelista.. här vill dom gärna att man iaf ska ha försökt själva i ett år.. kan nog skilja på olika landsting..
    Vi betalar som ett vanligt läkarbesök och då får man ju frikort efter 900:- går man till en privat klinik är det nog inte så..
    vet hur det känns.... är med i en bra tråd, www.familjeliv.se/Forum-1-103/m63046586.html 
    den har hjälpt mig mycket 
  • TesseTs

60 dgr!!! Det e inte klok! tycker så synd om dig!
    Va sa dom idag?

Allt verkar ok....   2 små hjärtan tickade..;)

• Anonym (Anna)
    TesseTs skrev 2012-07-14 00:18:55 följande:
    60 dgr!!! Det e inte klok! tycker så synd om dig!

Va sa dom idag?

Allt verkar ok....   2 små hjärtan tickade..;)

men så härligt!!

Vad avis jag är på dig....

skulle gärna ha tvillingar vi med..vi vill ha tre sammanlagt så skulle bara vara roligt

Mmm.idag är dag 54... ja det känns skit...

faktiskt bokat en utlandsresa om fem veckor..inan ev ivf drar igång och allt med pergotimen..känns helt underbart...nnu längtar jag till den ju och det gör allt annat liiite lättare å leva med
  • TesseTs

Ja, så gjorde vi i april när allt kändes jätte tungt och allt fokus låg på barn... utomlands är en bra kur för själen och kärlekeslivet!!

Vi var inne på 2 sammanslagt men nu kan det ju hända att det blir en sladdis om några år;)

Hoppas resan ger er lite krafter och att hjälpen e nära!   

Svar på tråden Vi som startar med pergotime för första gången!