• Anonym

Hur stor är risken tror ni att det är fel på min sambos sperma?

Jag och min sambo har försökt bli gravida ett år nu och påbörjat utredning. Igår lämnade han spermaprov som vi får svar på om några veckor. Jag har konstaterad pco så jag tror det beror på mig mest. Jag har varit gravid med min sambo en gång tidigare. Hur stor risk tror ni det är att det är fel på sambons sperma om han gjort mig gravid tidigare?

• Svar på tråden Hur stor är risken tror ni att det är fel på min sambos sperma?
  • Nezzan

Tyvärr kan du inte hitta några svar här på det, tror jg. Ni måste nog försöka hålla ut tills ni får provsvaren!

Hopps det går bra för er... annars så finns det ju hjälp att få via ivf! Känns kanske inte så kul å höra men själv sitter jag med liten i magen efter ivf och är så tacksam för att den möjligheten finns

Lycka till!

• Anonym

Tack för svaret, nej såklart kan ingen veta men tänkte om nån har ett humm...på något vis

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-19 16:23:04 följande:
    Jag och min sambo har försökt bli gravida ett år nu och påbörjat utredning. Igår lämnade han spermaprov som vi får svar på om några veckor. Jag har konstaterad pco så jag tror det beror på mig mest. Jag har varit gravid med min sambo en gång tidigare. Hur stor risk tror ni det är att det är fel på sambons sperma om han gjort mig gravid tidigare?

Blev du gravid med din sambo inom den tid på ett år ni försökt nu?
    Om han gjort dig gravid tidigare så kan han 99% säkert göra det igen...  
    Däremot skulle han kunna ha lite mindre antal eller lite fler missbildade eller sega simmare än genomsnittet... då kan det ta lite längre tid men på inga sätt omöjligt!
    Eftersom du blev spontant (?) gravid en ggn så har (hade?) du iaf då egen ÄL.
    Vet du om du haft ägglossning regelbundet under detta år?
    Ni får säkert + snart!     
  • Anonym

Man brukar säga att i 1/3 av fallen beror barnlöshet på kvinnan, i 1/3 på mannen, och i 1/3 av fallen är det något fel på båda. (Antar att man har räknat bort de oförklarligt barnlösa då?)

Om han har gjort dig med barn tidigare så finns det antagligen spermier. Det är det viktigaste!

Svar på tråden Hur stor är risken tror ni att det är fel på min sambos sperma?