• Anonym (fia)

jag behöver hjälp med vårt sexliv omgående

tar de från början  är 36 år och maken snart 38 vi har inga barn pga  av pco har varit tillsammans 16 år  och att jag haft problem med ryggen  men i vilket fall som helst min sexlust den är puts väck borta , när jag bodde hemma så var sex ngt förbjudet vi pratade aldrig om de hemma . jag har så dåligt självförtroende  jag vill ha mer sex men hur ska jag finna lusten igen , jag  har aldrig onanerat eftersom allt sånt var tabu och hålla händerna på täcket som de hette . funderar om de kan ha ngt med att min sexlust är borta  sen flera år tillbaka  hade lust i början när man var i hop  men inte nu .  maken är hemma om dagarna  sjukskriven för de mesta  och jag börjar snart att jobba som uska , han sköter ej sin hygien eller borstar tänderna ,  förut hade vi mycke mer kel i sängen men de är de inte nu utan han pillar lite här och där och tro man ska bli kåt men jag har sagt att jag saknar kyssarna och förspel men då säger han  att jag aldrig tar första steget ,  så vad göra   och så vill jag gärna ha tips på vad jag kan göra för att känna mig mer attraktiv eftersom jag är 176 och väger ca 100 kg  hoppas på svar av er för de är inge kul med ett sånt här sexliv som vi har nu 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-20 12:31
    hoppas på fler råd och tips mår pyton över detta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-20 19:47
    puffar behöver hjälp och råd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-26 16:57
    puffar och behöver råd läs gärna längre ner på sidan tacksam för vad göra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-27 22:21
    om jag skulle visa han vad jag skriver här skulle han bli förbannad han tycker inte man ska blanda in ngr andra i vårt äktenskap tyvärr och familjerådgvning vägrar han gå med på

• Svar på tråden jag behöver hjälp med vårt sexliv omgående
  • Anonym
    Anonym (Tjejen) skrev 2012-05-21 18:21:51 följande:
    Börja att onanera hitta vad du njuter av och visa det för din partner, ni kan ju onanera tillsammans, ju mer du lär känna din kropp desto mer kommer du att njuta av sex. Jag har själv alltid varit överviktig, men jag har lärt mig att gilla min kropps om den är och jag njuter av sex, för att jag onanera och känner min kropp bra. Jag vet vad jag vill ha i sängen och jag se till att få det genom att säga och visa det. Visa hur du vill ha det prata om det

Hoppas det löser sig 

Fast alla gillar inte att onanera.  Så som du föreslår blir bara en sak till man inte kan/klarar/vill.
  • Anonym (fia)

vore tacksam   om fler har goda råd att ge 

• Anonym (Batterikatten)

Kanske fråga vad han vill ha igen...? Han kanske är för blyg för att säga vad han egentligen vill?

Förför honom. Ta kommandot liksom.

Koppla av och ställ inga krav vare sig på dig själv eller honom.

Köp en p-rulle kanske...? Bara för att liksom.

Jag kanske kommer in som en elefant i en porslinsbutik här med mina idéer, men det är självfallet inte på något vis illa ment.

Jonte02 hade en hel del kloka synpunkter. Prata med varandra.
    Helt öppet och ärligt hur saker och ting känns.

• Anonym (Samma)

Helt sjukt, men inspirerad av denna tråd och diskussionerna, klickade jag hem en dildo! Helt galet...den kom på posten idag så jag ska hämta ut den...och jag ser nästan fram emot att testa den. Jag tänker som så, om jag upprepar att röra vid mig själv tillräckligt ofta, kanske sexlusten smyger på igen... jag vet inte om jag inte testat. Ska bli intressant faktiskt. Känner mig nästan lite pervers :p

• Anonym (Kung Kisstank)
    Anonym skrev 2012-05-19 23:50:17 följande:
    Vad är ni ihop med för idioter till män som klagar egentligen? Det är inte er det är fel på det är era karlar! Klag och tjat ger ju inte ökad sexlust direkt.
    Inte heller en partner som vägrar lyssna och inte ser problemet från två håll.
  • Anonym
    Anonym (Kung Kisstank) skrev 2012-05-24 11:23:05 följande:
    Inte heller en partner som vägrar lyssna och inte ser problemet från två håll.

Vem är det som inte lyssnar? Du? Kanske dags att börja göra det då kanske.
  • Anonym (fia)

ja nu håller jag nog på att bli galen vi hade sex  ons natt   ingen ömhet eller kel utan han pillrar bara på musen och kramar brösten , jag blir inte tänd av de jag vill ha mer känslor men dom verkar som bortblåsta  men han fattar inte  , jag brukar gå med på sex bara för husfridens skull  , de som är så konstigt för ngr år sen var han mer kärleksfull i sängen  typ 7 8 år sen men inte nu , jag har sagt att jag behöver mer närhet men han fattar nog inte , jag tror jag blir galen  vad göra  vi ligger ju i samma ställning jämt  och de känns kyligt i sängen så vad göra 

• Anonym
    Anonym (fia) skrev 2012-05-25 01:01:00 följande:
    ja nu håller jag nog på att bli galen vi hade sex  ons natt   ingen ömhet eller kel utan han pillrar bara på musen och kramar brösten , jag blir inte tänd av de jag vill ha mer känslor men dom verkar som bortblåsta  men han fattar inte  , jag brukar gå med på sex bara för husfridens skull  , de som är så konstigt för ngr år sen var han mer kärleksfull i sängen  typ 7 8 år sen men inte nu , jag har sagt att jag behöver mer närhet men han fattar nog inte , jag tror jag blir galen  vad göra  vi ligger ju i samma ställning jämt  och de känns kyligt i sängen så vad göra 

Vet du inte vad du ska göra? Prata med honom skulle jag göra, ställa honom mot väggen. Jag skulle aldrig kunna ha sex med någon som bara vill ha sex för sin njutnings skull. Varför står du inte upp för dig själv? Varför säger du inte som du känner? Visa honom den här tråden?
  • glad i livet

Förför honom istället? Ge honom en lång massage, kyssar på hals, nacke och överallt. Be honom att slicka dig på halsen? Lek med förspelet är en bra början. Så ni blir upphetsade.

• Jojohanna

Skulle familjeterapi kunna vara något? Ibland är det lättare att prata med varandra då någon finns med och stöttar samtalet plus att den personen kan ställa frågan: -hur är erat sexliv och ni kan komma igång och prata om det.

Jag och min sambo gick en sexkurs tillsammans. Fokus var beröring, närvaro och bekräftelse. Jag kan lova att många av era bekymmer skulle lösas av en sådan kurs. Googla på cirkus eros eller läs i tråd här på FL som heter cirkus eros. 

När jag växte upp var sex ingen tabubelagt eller fult men jag onanerade aldrig då jag provade men tyckte att det var ointressant. I vuxen ålder har jag kommit på att jag behöver stark stimuli i form av massagestav på klitoris för att kunna komma så även om man inte onanerat som barn är det aldrig för sent att prova

Hoppas att något av detta kan hjälpa, lycka till! 

• Anonym
    Anonym (fia) skrev 2012-05-25 01:01:00 följande:

Sätt på lite porr och inspireras!
  • Anonym (Tjej)

Hej tjejer! Lägger märke till i ts trådstart att du är 17) och väger 100 kg och känner dig därför obekväm. delvis därför. Vi kan väl börja där någonstans? Varför, eller försöker(?) du gå ner i vikt? En dam som går ner i vikt, blir glad och känner sig duktig. En dam som går ner i vikt känner sig finare. En dam som går ner i vikt- får bättre självkänsla. Har du hund? Häst? Någon annat??? Kompis? Ta med någon på promenad, ändra eventuella matvanor. Försök att gå ner lite i vikt och stanna eller minska mera. Varför? Jo- en glad tjej får ofts lust att hitta på andra nya saker. Lyckas du med din viktnedgång blir du tankeställare, du kommer märka saker du inte rkt förr. Exempel om de är denna mannen du vill ha? Du får ökad lust- även där kan du få ökad sexlust. Lär känna ditt nya jag, läs lite om olika ställningar och försök ta första steget med din man. Varför vill ingen ta första steget? Osäkerhet, ilska... Visa din man att du vill knulla! Du vill njuta! Men då får han duscha och även borsta tänderna- köp han duschtvål, schampoo, balsam och skrubbsaker! Nya handdukar kanske? Köp nya lakan o andra tillbehör till sängen så de känns fint och fräsht att gå och lägga sig i den. Börja ta steget! DU måste ta första steget, din man gör inte det. Det kan börja med att han smeker dig som vanligt, bra! Smek tillbaka! Greppa om hans k*k och visa att du gärna tar den i munnen! Ta den i munnen! Det är inte äckligt, det är sexigt!! Visa honom en sexig kåt blick och fråga hur han vill ha det- eller testar du själv att bara påbörja dina pålästa ställningar! Glöm inte att du ska ha rakat dig till ditt sex- det är mer upphetsande speciellt om han ska slicka dig. Annars är risken att du eller han grunnar på de där håret som de kan krypa ut en spindel ur eller när du svettades senas i håret..

• Anonym (Tjej)

178cm skulle de givetvis stå.

• Anonym (fia)

tack för svaren ja jag har aldrig gillat att vara rakad  eftersom de brukar klia som fn  och nog vill jag ha sex men vi ligger som 2 isbitar i sängen ingen närhet och alltid samma ställning , de blir enformigt och ja jag har fråga han hur han vill ha de  men då säger han jag vet ej . jag brukar ta den i munnen  och ja jag går med på sex för husfridens skull i går börja han pillra när vi la oss ena handen på bröstet den andra mellan bena . jag grät nästan för jag vill ha närhet och kyssar men inge av de . och jag har gått ner ca 35 kg sen 2006 så de går neråt men han orkar inte  som förr  och han skulle ta mig  i doggy  i natt men de var andra gången på kort tid han slakna de har han aldrig gjort annars . ja hund har vi de är därför jag går ner i vikt sakta men säkert  så du tycker att jag ska ta mer första steget men hur de än blir hamnar vi i samma ställning ofta jag blir galen  fler tips ngn 

• Tom Araya
    Anonym skrev 2012-05-21 13:24:21 följande:
    Ne men karlar som tjatar borde dumpas OCH sen så levde alla lyckliga i sina dagar.
    Var hittar du tjatet någonstans?
  • Tom Araya

Din man borde ta tag i sin hygien och sitt sätt att förföra dig/få dig att känna lust.

Du borde fundera på vad du borde göra för att känna lust, få ett fungerande och varierande sexliv, det hänger inte bara på en utan båda.

Ni borde båda fundera på om ni vill kämpa för ert förhållande eller om kärleken försvunnit och låta varandra gå vidare.

• Anonym (Tjej)

Japp, ts. Tycker att du kan ta första steget också. Detta kommer bli litr sluddrigt för ja är skittrött.. Säger ni någongång, och menar det, till varandra bara rakt ut att ni älskar varandra? När jag och min sambo åker bil eller äter middag ellee är ute med hunden kan både han och eller jag titta på den andra och bara säga "jag älskar dig" och le. Jag tror det håller förhållandet uppe rätt så rejält. (med tanke på att ja är halv spanjor så har ja ett jävla temperament).. Det behöver ju inte vara att du ska suga hans kuk som första steg, utan att säga fina ord, säg att du vill ut på bio eller ta en mysig middag. Sådannt som, som sagt, håller glimten i förhållandet uppe. Jag och min sambo gör mycket. Hade vi inte sagt fina saker till varandra dagligen,haft mysiga pratstunder, ätit fin middag, gått på bio då o då så hade nog de blivit för mycket sex och för lite kärlek. Då hade vi inte varit lika kära och glada. Det är viktigt att man kombinerar. Vi hade lika gärna kunnnat klara oss utan sexet och ändå haft en bra relation. Men ett bra sexliv- gör relationen bättre, inte sant? Annars hade inte ts skrivit en tråd om sexlivet. Hade du haft ett bättre sexliv hade du nog haft bättre självförtroende OCH mått bättre i förhållandet.

• Anonym (Tjej)

En sak till... Om du aldrig onanerat (o df inte vet hur man gör?) så har jag ett gött tips.. Duuuuschen!! I duschen har du egen tid för dig själv. Eller hur? Antar att ni inte duscha tillsammans. Gör ni de så passa på att ha sex där inne när han är ren Om inte: Du behöver en duschslang som du kan skruva av självaste munstycket på. Kvar har du bara slangen. Använd ljummet ellee lite varmare än ljummet vatten på. De kommer en rak stråle som är tjock, elr hur? Den tar du, ganska full effekt, och låt den rinna mot klitoris. I början är det nog obehagligt, men du kommer få orgasm inom några minuter om inte mindre tid. Denna metod började jag med när jag var 11 år (!!!!) och är idag lika skön ca 12 år senare.. Annars är väl porrfilmer intressanta när man var singel. Ibalnd nu med

• Anonym (fia)

tack för alla svar  man kan ju bli galen för mindre  

Svar på tråden jag behöver hjälp med vårt sexliv omgående