Erik Elric Emrik Elmer Wilmer
Vilhelm Damian Damien Demian Damion Shawn Shaun Sean Nicolas Nicholas Lucas Luca Sam Samuel
Emanuel Elton Ellion Elvin Alvin
Michael
Mikael Martin Adam Anton Andreas Cliff Cedric Charlie Jesper Julian John Hugo
Björn Oliver Christoffer Texas Trey Rocky Hector Hamza Winston Nelson
Jag iddes inte försöka dela upp ovanstående i rader, så jag markerade helt enkelt de namn jag tycker är fina i hela högen. Det var verkligen blandad kompott! Jag tycker bäst om Erik, Martin, Michael/Mikael och Björn:
Erik är på många sätt det ultimata pojknamnet. Det är både förankrat i den svenska historien och helt rätt fortfarande. Det är kungligt, men låter ändå inte fisförnämt. Det är lätt att stava och uttala - och väldigt manligt.
Mikael/Michael är ett rejält och internationellt gånbart pojknamn. Det här namnet skulle jag välja, om det är viktigt att understryka er kristna tro - eller er tillhörighet i den kristna världen. Stavat med k blir det mer svenskt o rejält - stavat med ch blir det mer stiligt o internationellt. Bara att välja!
Martin är också ett väldigt bra pojknamn. Det är både internationellt gångbart och sedan länge accepterat i Sverige som ett svenskt namn. Det är klassiskt och mycket manligt. Det har bra betydelse (med krigsguden Mars att göra).
Björn är det perfekta namnet, om ni vill understryka ert barns svenska ursprung! Det är manligt, urnordiskt och rejält. Dessutom får ju pojken med detta namn del av björnens styrka, enligt folktron..!