• Mandelsassa

Gravid v.22 - Ont långt ner i magen på vänster sida

Är gravid i vecka 22 och emellanåt får jag kraftig smärta på vänster sida av magen långt ner i sidan typ. Smärtan kommer när jag t.ex suttit ner och reser mig upp, har svårt att stå eller gå rak i ryggen. Ena gången fick jag gå typ dubbelvikt till sängen för jag hade så ont, det gör inte ont när jag sedan ligger rak lång i sängen.
    De gör bara ont när jag suttit precis och ställer mig upp.

Vad kan det vara? 
    Bebisen sparkar som vanligt så tror inte det har med det att göra men är ändå obehagligt att få så ont att man inte ens kan stå upp, smärtan försvinner sedan direkt efter jag lagt mig på sängen. Hänt nu de 3 senaste dagarna efter jag gått mycket/burit lite saker osv.   

• Svar på tråden Gravid v.22 - Ont långt ner i magen på vänster sida
  • Mandelsassa

Ok det jag med funderat på om det ka vara, tack

• eliljeholm

Åh, har precis samma sak.. Brukar ha liganentsmärtor på höger sida då jag är ute och går fort, men imorse fick jag ont på vänster sida när jag skulle resa mig upp eller spände magen, ringde min BM, hon sa att jag kunde ha ett bråck i magen.. Inget farligt men smärtsamt, är tydligen ganska vanligt att man fick det runt 20-30 veckorna, jag är i v 25:) Hoppas det går över!

• Mandelsassa

Aha tack, jobbigt för de gör verkligen ont när de kommer

• eliljeholm
    Mandelsassa skrev 2012-05-22 14:53:05 följande:
    Aha tack, jobbigt för de gör verkligen ont när de kommer

Ja verkligen!
  • Jwramborg

Hej allihopa! Jag vet inte var jag ska börja.. men vilket fall så slutade jag med p-piller för ca. En månad sedan då läkaren skulle göra tester för mitt blodtryck och fick då lägga ner så det inte var pillerna som höjde det. Nu på senare tid har jag däremot varit jätte öm och haft ont långt ner i magen till vänster och fått stunder då det gjort fruktansvärt ont i bröstet sen gått över igen. Försöker intala mig att jag inte är gravid och att det bara är kroppen som återställer sig. Jag och min sambo har dock inte skyddat oss sen jag slutade med pillerna. Vad tror ni? Gravid eller något annat som spökar? Hjälp!

Svar på tråden Gravid v.22 - Ont långt ner i magen på vänster sida